Marsvin iFokus

Marsvin

Etiketterbilderfilmer
Läst 3656 ggr
enbartmalin
0

Marsvin och sebramöss

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här lägger jag upp lite bilder på Marsvin och Sebramöss som bor ihop. Lite kul att dom kan komma över faktumet att dom är olika raser, människorna borde ta efter! :)

Hälsningar Malin

enbartmalin
0

.

Hälsningar Malin

enbartmalin
0

.

Hälsningar Malin

enbartmalin
0

.

Hälsningar Malin

enbartmalin
0

.

Hälsningar Malin

enbartmalin
0

.

Hälsningar Malin

Abico
0

Haha ^^ Jag kan absolut ingenting om sebramöss, men funkar dom ihop så.. :P

Vill bara varna för höbollen, det finns ett par historier härinne om hur marsvin fastnat med huvudet i höbollen och inte kommit loss.

Hanna 

enbartmalin
0

#6 Dom har bott så ett tag och dom stormtrivs ihop :D

Det där med höbollen var intressant, bra att veta.

Hälsningar Malin

Abico
0

#7 - Dåså ^^

Hanna 

Ziggi
0

jag vet inte ett skvatt om zebramöss men om dom trivs i hop så är det väll inga problem tycker jag^^

Fabiola
0

oj. Zebramöss. viste inte ens att såna fanns. hur gulliga som helst. var får man tag i såna?

enbartmalin
0

#9 Hehe jag har läst om en lejonmor som diade och tog hand om en hjort/gazell eller var det nu var så varför inte sebramöss och marsvin? ;) Hehe

#10 Djuraffärer kan ev beställa in. Privata marknaden, eller import.

Hälsningar Malin

Ziggi
0

#11 jag har hört om flera sånna^^ en hund som tog hand om en kattunge tillsamans med sina valpar, en katt som tog hand om en hundvalp tillsamans med sina kattungar. Även en tiger som tog hand om griskultingar! Griskultingarna hade täcke på sig som var tiger färgat ^^

Binajis
0

Jag fick ett mejl häromdagen med en tigerhona som tog över en kull kultingar (grisbebisar) efter att hennes egna ungar hade dött. Verkligen ursött! Och frågan var på slutet, att om rovdjur t o m kan övervinna sina instinkter… varför kommer inte vi människor överrens?

I övrigt så tycker jag det verkar väldigt praktiskt att ha zebramöss och marsvin tillsammans, men hur gör du med foder? Äter dom samma sak osv?

Sugen på att föda upp ridgeback? Jag lägger uppfödningen på is ett tag framöver och säljer därför lite avelsdjur. Mejla eller PM:a här på ifokus om du är intresserad :-) Även keldjur finns naturligtvis.

http://www.freewebs.com/binajismarsvin

Ziggi
0

#13 tror det var dom jag tänkte på^^

Binajis
0

#14 Hoppsan, missade ditt inlägg! Det var definitivt dom Glad

Sugen på att föda upp ridgeback? Jag lägger uppfödningen på is ett tag framöver och säljer därför lite avelsdjur. Mejla eller PM:a här på ifokus om du är intresserad :-) Även keldjur finns naturligtvis.

http://www.freewebs.com/binajismarsvin

enbartmalin
0

#13 Sebramössen äter inte pelletsen, men att marsvinen äter sebramus foder gör inget eftersom det är ungefär samma som det är i marsvinsfoder man köper i djuraffär. Dock står sebramössens skåll ovanpå marsvinens hus, men det ena marsvinet har lärt sig hoppa upp där nu =P

#12&13 jag såg även ett klipp på youtube om en hund och ELEFANT som var bästa vänner och inte kunde skilljas åt.

Hälsningar Malin

Ziggi
0

#16 jag har även sett ett klipp på youtube om en lejon bebis som blev räddad av en man från ett hemskt ställe. dem skapade starka band men till slut var det dags för lejonet att flytta ut i naturen. Någon månad efter att dem släppt ut lejonet så åker mannen ut för att se hur lejonet trivs. han kliver ut ur bilen trots att han vet att han kan bli dödad av lejonet som akn ha blivigt totalt förvildad.

lejonet separera från sin flock och kommer springande i full karriär och kastar sig som en kram på mannen och slickar honom i hela ansiktet. True love. :)

Ziggi
0

#16 vad inne håller sebramöss foder? :)

Crazzysazza
0

Det är inte tillåtet att blanda två olika gnagare i samma bur..

enbartmalin
2

#18 Vädigt mycke fröer och lite gnagar blandning. :)

Allihopa äter morötter och sallad. Ibland snor Marsvinen morötterna och lägger dem i boet, men så fort marsvinen lämnar boet springer mössen in, hämtar morot och tar med den upp på sin gren. :)

Hälsningar Malin

enbartmalin
0

#19 Och det ska alltid komma någon besservisser och klaga.

Med tillåtelse från JBV får man.

Hälsningar Malin

FeliciaS
0

Oj! ;) Vilka söta möss (och marsvin såklart) ^^
Vet ingenting om zebramöss, men jag skulle inte få tanken att ha marsvin med någon annan djurart :P Buren borde vara väldigt stor för de små mössen med tanke på att marsvinen är så mycket större (:

#21 Du kanske inte tycker om att jag heller lägger mig i, men det där ser inte jag som ett klagomål.

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

enbartmalin
0

#22 Haha, jag har inget emot kritik om man kan skriva det på ett trevligt sätt/lite gladare sätt.

För det första så är det faktiskt inte jag som är ägare. För det andra är akvariet på över 300 liter, vilket är godkännt av JBV. Svar på tankarna? :)

Hälsningar Malin

Creation
0

Oh, sebramöss är så häftiga! =) Skulle inte du kanske ta någon kull mellan din hane och din kompis honor? Eller hur var det?

Vad för "boytebestämmelser"(eller vad man kan säga) gäller för sebramöss? Alltså yta/djur och det där ;)

/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.

FeliciaS
0

#23 Jag uppfattade det bara som en neutral mening ;) Men det är väl olika, särskilt när man inte kan höra tonläget eller något på rösten, eller se ansiktsuttryck.

Det där med buren blev bara konstigt formulerat - jag menar inte på något sätt att det är stort/litet för något av djuren :P

Mvh Felicia

enbartmalin
0

#24 Minsta tillåtna yta 0,09kvm. Minsta tillåtna yta per djur vid grupphållning 0,03 kvm. Och dom ska hållas i par eller grupp.

Hälsningar Malin

enbartmalin
0

#25 Jag förstår folks misstänksamhet och skeptis mot detta, men jag hade inte lagt upp bilder på hennes sätt att hålla djuren om det inte varit godkännt, det vore ju bara korkat =P

Hälsningar Malin

enbartmalin
0

#24 glömde skriva att kortaste sidan ska vara minst o,2m och minsta höjd o,2m. :)

Hälsningar Malin

FeliciaS
0

#27 Jovisst, det klart - eftersom det inte är två djurarter som lever ihop om de hade fått välja ;)

Jag är nyfiken på marsvinens beteende till mössen och tvärtom?

Mvh Felicia

enbartmalin
0

# Sebramössen följer efter marsvinsen och viseversa, inget konstigt i det hela. Sebra mössen har sitt bo och marsvinen sitt, det är som att ha en massa marsvin tillsammans förutom att mössen är mindre och itne snackar tillbaka.

Hälsningar Malin

Creation
0

#26 Oj, det var visst inte stor yta alls som krävdes =P

enbartmalin
0

#31 Nej och det är ganska roande när Pygmémöss kräver 2kvm.

Hälsningar Malin

Creation
0

#32 Haha.. jordbruksverket borde granska sina regler lite tycker man ;P

enbartmalin
0

#33 Japp, öven fetsvans gerbil och stäpplämmlar kräven 2kvm. Ganska roande.

Hälsningar Malin

Hennum
0

vilka söta möss och marsvin. Det ser ju ut att fungera riktigt bra och jag tror att så länge man sköter det hela ansvarsfullt så borde det väl inte vara något större problem.

Vi har katter och hundar tillsammans men de hade nog inte valt det själva annars heller. Det handlar bara om att vänja dem.

/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan

enbartmalin
0

#35 Haha precis :) Mina kaniner och hunden delar sovplats :P

Hälsningar Malin

KAK67
0

Vilka vackra möss - har aldrig sett sådana förut. Kul inlägg. Jag var för många år sedan inne på att skaffa undulater i stor bur där även min kanin kunde husera på botten, typ volonjär. Men maken protesterade och jag vet inte vad JBV skulle säga om saken. Men sedan marsvinen kom in i mitt liv blir det inga fler fåglar eller kaniner (tror jag).

emelie92
0

Detta var orginellt :P

agnes_S
0

Sebramössen är verkligen jättevackra :)

Fabiola
0

Är lite sugen på Zebramöss. de är så fina och för mig ovanliga.

enbartmalin
0

Tack alla för dom trevliga komentarerna :)

Fabiola: Dom är otroligt vackra att titta på ;) Jag får nog snart bebbar här ;)

Hälsningar Malin