Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettminneslund
Läst 1198 ggr
Stormviskaren
0

Oban älskad av alla

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Som en ängel kom du till mig, jag minns än idag den dagen. Det är snart 4 år sedan, du hade åkt ner från stockholm endast 4 veckor gammal. Första gången jag fick se dig, du var så liten, så söt, så underbar! I början var du inte ett dugg rädd utan kom fram och ville bara ligga i min famn och mumsa på gurka och sallad. Jag visste direkt att direk att du var speciell.

När Oban blivit 2 månader fick jag ett erbjudande om en hona med ungar. Jag tog hem henne och Oban blev som galen han ville ut ur buren och bort till henne hela tiden. Han älskade flickor. När han var 8 månader blev han pappa till sin första kull. Även min uppfödnings första kull! Det var nu SMF kom in i mitt liv, jag fick reda på om föreningen av min moster och jag ville såklart gå med. Min moster kom ner från stockholm sommaren 06 och vi skulle i väg på min första utställning, såklart hade jag min älskade Oban med mig. 11/13 med 88p blev resultatet. Inte så bra men jag brydde mig inte dock gjorde nog Oban det för han kissade på bedömnings sedlen heheh. Sen efter det har han varit med på 17 olika utställningar det gick aldrig särskilt bra för honom egentligen. Men han älskade att visa upp sig och han älskade doften av alla tjejerna (A) Han lyckades få ett silverkort, bli BIS 8 i Pet och även BIS Pet 3 i KM Sydväst 08. Han fick Hp för Pussigaste djuret, Finaste Öronen och Sötaste läppen. Eftersom att han älskade honor så mycket så lånade jag ut honom till avel och sammanlagt blev han pappa till 16 kullar. Han var alltid min stolthet alltid de marsvinet som jag visade upp stolt och sa detta är min älskling. Han var speciell, han var älskad och han gav så mycket kärlek tillbaka. Jag älskar dig Oban, du är en oförglömlig ängel. Jag vet att du alltid finns med mig i mitt hjärta. Vila i Frid <3 050618~090413

FeliciaS
0

Nämen…, vad hände?

Vila i frid gullegubben! <3

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

Abico
0

Nej! :'(
Jag höll verkligen tummarna för att han skulle klara sig.
Vila i frid Oban.

Hanna 

Stormviskaren
0

#1 han blev slö, jag kunde känna knuter i hans mage som ev kunde vara canser knuter. Han åt inte, bajsa inte. han gapade, stängde, gapade osv.. med munnen. jag satt med honom hela natten. Jag kände de sista ryckningarna, jag gräta oavbrutet. 00.10 så tog han sitt sista andetag vid min sida.

zuperzita
0

stackare vila i frid oban ;(

Creation
0

Nämen, gud, så tråkigt att höra! Gråter
Vila i frid, Oban.

/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.

TRASAN
0

min goa vän o pappa till mina marsvinsungar. Beklagar verkligen. Saknaden är enomt stor här hemma. Oban prinsen gullepågen. Vila i frid. GråterGråterGråter

Fiona
0

gud vad tråkigt :'( rip vännen!

Jenny

Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Kika gärna in på min blogg

agnes_S
0

Vad jättetråkigt! Vila i frid! Gråter

Berlau
0

Gud vad tråkigt, gillade verkligen Oban även om jag inte träffat honom, och då måste man vara speciell. Gammal var han inte heller, beklagar verkligen. Hoppas det går bra för honom i finalen av Månadens marsvin.
Rest In Peace, Oban.

FeliciaS
0

#3 Vad trist… :'(

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

Stormviskaren
0

Här ligger min älskling nu Gråter

Här vila WiRas Oban

Älskad och Saknad

050618~090413

Sannich
0

Otroligt tråkigt.. :(

tantnett
0

Så oerhört ledsamt. Han var speciell.

En vännina till mig som inte är någon "marsvinsmänniska" älskade hans uppsyn.

Tröstkramar till dig och tänk nu att Oban sitter på dom evigt gröna ängarna omringad av beundrande marsvinsflickor.

Marsvin 4-ever Tungan ute.

Stormviskaren
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

bilden som jag missade att lägga in på #11 :)

#13 tack era snälla ord om honom stärker mig. Det gör mig glad. Han var verkligen speciell. Tom. min pappa som inte alls bryr sig om djuren blev lite nere och sa att de känns som han alltid varit här.

Creation
0

#14 Så fint han fick det :')

/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.

Fiona
0

#14 Vad fint !

Jenny

Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Kika gärna in på min blogg

CamillaS
0

Åh.. Nej! Sitter här och gråter över honom! Han var verkligen ett jättefint marsvin Anna. Är väldigt glad att jag fick träffa honom, två gånger tom. :')
*Många tröstkramar till dig Anna, vi  tänker på dig här hemma*

R.I.P Söta Oban..Gråter

Lyan
0

Nej! Lilla killen

Styrkekramar från Birk och gänget

[findusen]
0

nej vad tråkigt :( han var så fin o så lik min älskade phille som gick bort i januari.. vila i frid oban, och tröstkram till dig!

[nadvard]
0

vila i frid :(

Ziggi
0

Nej vad tråkigt.Gråter Vila I Frid Oban.