Marsvinsungar födda
awwwww….GRATTIS!
Jag väntar med spänning på mina kullar som snart ska komma!

Spännande, blir det lunkaryaungar?
Så söta!! :)

grattis..söta som få…
Det är ingen ordning på allting, man hittar inte vartendaste dugg.

Gud så söta! Vad är mamman & pappan för ras/raser? 

Mamman är lunkaryablandis, hon har lunkaryaanlag och är lite halvlånghårig. Pappan är en ganska långhårig teddy. Ev. kan mamman också ha teddyanlag, så jag vet inte om ungarna har lunka eller teddypäls. Men dom ska bara vara till sällskap så det spelar ingen roll.
Vilka sötnosar :)
/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.

Vilka sötnosar, och en speciell blandning. :P
Ska du behålla dom?

Ev behåller jag den som är golden/vit. Jo, det blev en väldigt speciell blandning, jag hoppas det blir lunkapäls, men vet inte om det går att avgöra säkert, men jag tror att den är strävare. Pappan hade jättemjuk päls när han var liten och jag har för mig att mamman hade helt annan strävare päls redan som liten.
awie :) så söta!
Vilka sötnosar! :) Spännande att se hur pälsen blir när de blir äldre!
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

Söta små bebbar. väntar själv på att mina bebbar ska födas. Hoppas på det ganska snart

åååhh…yess,,,härligt å kika på bebbar…väntar nu oxå ivrigt på att Fabiolas bebbar ska komma….glöm nu ej å lägga ut bilder så snart dom har kommit!!!
Det är ingen ordning på allting, man hittar inte vartendaste dugg.

klart man lägger ut bilder :D. Blir av rasen lunkarya :)
Lunkor här med, samt ngn. sheltieblandning senare kanske, och en blandiskull ännu senare!

Jag skulle vilja ha en renrasig lunkarya, mamman till honan som nu fått ungar var ju lunkarya, men hon dog i samband med att hon fick ungar i höstas. Även ungarna dog strax efter födseln. Ingen som bor i närheten av Luleå som ska ha lunkabäbisar?
#17 Kanske jag när Ninni har åldern inne (född 28/12-08) Vet du varför mamman och ungarna dog då? Lunkaryor är klart bästa marsvinet!
Lomsen jag vet var du bor! *ler stort*
"att klaga är som att gunga gungstol... man kommer ingen vart men man har något att göra för en liten stund"
Värst vad med lunkatroll det verkar vara på gång ;P
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

#18 Jasså, du funderar på att para henne, kul.
Nej, jag vet ju egentligen inte vad som hände, men ungarna kom nån eller ett par veckor tidigare än jag hade väntat mig och var väldigt slöa och konstiga när dom föddes, en vad dödfödd och dom andra två dog efter bara en liten stund. Sen blev mamman väldigt slö och andades konstigt och dog efter bara en liten stund. Men bli inte nu avskräck av det, det har bara hänt en enda gång för mig att det har gått tokigt. Dom brukar klara det galant.