Marsis är sjuk :'(
Mitt marsvin Marsis är jätte sjuk :/ hon andas jätte snabbt och hon piper lite när hon andas, och hon är alldeles "kläggig" runt nosen och ögonen, hon kan inte äta heller :'( och jag tror hon har blivit blind också för hon märker inte om man sätter fingret nära ögat och när man nuddar runt ögat blir hon jätte förvånad, och hon "går" in i saker när hon ska vända på sig och hon vinglar när hon går :'( tror inte hon kommer leva så länge till :'(
/ Stephanie-D
Medarbetare på Jack russell terrier iFokus, Tonåringar iFokus och The Sims iFokus
Jag skulle rekommendera dig att ta henne till veterinär snarast möjligt! Det är ditt ansvar som djurägare.
Sugen på att föda upp ridgeback? Jag lägger uppfödningen på is ett tag framöver och säljer därför lite avelsdjur. Mejla eller PM:a här på ifokus om du är intresserad :-) Även keldjur finns naturligtvis.
http://www.freewebs.com/binajismarsvin
Stackare, du måste ta henne till någon som kan hjälpa henne.. Hon är ju gammal

jag har tagit henne till vetrinär dom sa bara att det var för att hon var gammal :/
/ Stephanie-D
Medarbetare på Jack russell terrier iFokus, Tonåringar iFokus och The Sims iFokus

Om hon är blind, vinglar när hon går, går in i saker, rinner från ögon och nos, piper när hon andas… är inte det snällaste alternativet att avliva henne? Jag vet att det är fruktansvärt jobbigt att behöva ta det beslutet, men det låter som om ditt marsvin lider, och om inte ens veterinären kan hjälpa henne, då tycker jag att du ska låta henne få somna in.

Men jag tycker inte att hon borde utsättas för den stressen, det är inte ens säkert att hon skulle överleva på vägen till vetrinären :/ så jag tycker hon borde få somna in i lugn och ro hemma istället, jag tror inte hon har ont för hon "piper" inte när hon andas det typ "klickar" (uttryckte mig lite fel bara) nyss testade jag att skära upp små gurkbitar och satt det framför hennes mun så åt hon lite (yay!!) men om hon lever tills nästa vecka ungefär så tror jag nog att jag åker och avliver henne :'( (och förresten så är jag inte säker på att hon är blind utan jag TROR att hon är blind)
/ Stephanie-D

hon fyller 6 år i maj också (glömde skriva det)
/ Stephanie-D
Usch vilken jobbig upplevelse.
Om hon beter sig så där är det nog bättre om du åker in igen som sisådär två dagar. Sex år är en ganska hög ålder.
Lycka till!
Hoppas ditt marsvin överlever. :)

aa :/ tack!
/ Stephanie-D

Jo, sex år är en hög ålder har aldrig haft nåt marsvin som blivit så gammalt. Så det är ju pga åldern men hon ska ju inte lida.

Menar du att hon skall ligga och självdö hemma då? 
Marsvin 4-ever
.

#11 Menar vem???
Det är kanske skönast om dom får dö hemma, MEN om dom lider och är mycket sjuka och dåliga så är det bättre att hjälpa dom, så du kan ju inte vänta en hel vecka innan du avlivar henne om hon är så dålig. Det går ju ofta väldigt fort när marsvin blir sjuka, ibland har det gått på bara nån timme här, när jag upptäckt att dom varit sjuka tils dom dött.
Jag tycker inte det behöver betyda att slutet är alltför nära! Det är väl idiotiskt av veterinären att säga så om de inte har undersökt henne? Jag skulle åkt till en bra veterinär och försökt få henne bättre istället…
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

Hon har somnat in nu i lugn och ro hemma i buren :'(
/ Stephanie-D
Så tragiskt slut för henne =/
Vila i frid Marsis!
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

#11 Men hon har redan somnat in nu. Jag förstod att hon inte hade så lång tid kvar. Om hon inte hade somnat in idag (som jag trodde hon skulle göra :/) så skulle vi åkt och avlivt henne idag för jag disskuterade det med min familj och vi tyckte det var bäst för våran lilla Marsis.
/ Stephanie-D

#15 aa :'(
/ Stephanie-D

kan någon låsa den här tråden?
/ Stephanie-D