Handla hö och spån online!
Finns det någon här som känner till en onlinebutik där man kan handla hö, spån osv till dem små grisarna? Skulle underlätta mycket om jag kunde få grejerna hemkörda då jag bor lite knasigt till och saknar bil.

Jag vet bara att man kan köpa hela pallar med spån (så gör t ex ridskolor) från Lantmännen. Då kör de hem det åt en men det gäller ju att man har plats. För mig skulle en pall spån räcka i kanske 7 år, haha.
Envishet och drömmar

# 2. Även utan frakt blir det ju hutlöst dyrt, en spånbal för 250 kr!
Då vore det ju billigare att ta en taxi till Granngården.
Dock är ju 22 kg Oxbow CavyPerformance för 700 kr billigt som hämtpris.
Envishet och drömmar
#1 Hur mycket spån är det i en pall?
#2 Var kan man se vad frakten blir?
/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.

# 2. Vart tog ditt svar vägen?
Envishet och drömmar
Vad konstigt att det försvann =/ Det var ju där alldeles nyss

# 4.
På din första fråga så tror jag att det är 15 eller 18 st balar på en pall.
På din andra fråga, klicka på Frakt och returer.
Där står även vilka orter det är fri frakt till.
Envishet och drömmar
Haha, jag kan ju åka direkt dit och hämta allt jag skulle vilja köpa från den där butiken ;) Jag bor inte många minuter från vallentuna.
10kr/kg för spån låter inte så lockande dock. *s*
#7 Oj. ;P Det var inte få balar/pall. Hur mycket kostar det?

# 8. Men då har du ju fri frakt om du handlar mer än tio kilo. Då kan du ju lika gärna få det hemkört så slipper du ens resa dig! 
Envishet och drömmar
#9 Ännu bättre alltså 

Vi kanske borde nämna vilken affär vi sitter och pratar om för de som inte hann se # 2s inlägg innan det försvann. Det var den här länken www.djurfoder.nu
Envishet och drömmar
#11 - Haha, tack ^^
Hanna

De verkar ha väldigt höga priser. 9kg hö för 200kr. För att inte tala om spånpriset…
Det känns lite halvkul att köpa hö på internet när man inte själv kan se och lukta på det. Vad gör man om det är mögligt, jättegult eller dåligt på annat sätt? Just hö känns som en sådan grej som verkligen måste vara bra *s*
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus
Skickar tillbaks det?
Retur?
#13 Nio kilo hö för tvåhundra spänn är sjukt dyrt. Jag köper friskt näringsanalyserat ängshö av en bonde här i närheten (till min häst alltså). Tror jag betalar runt 700-800 kronor för 50 balar (och det är minst 8 kg i en bal). Fast då får jag förstås åka och hämta det från deras höskull själv med transport och stå och lasta in balarna och sedan lasta ut dem hemma i stallet, vilket allt som allt tar några timmar. 
#17 *nyfiken* Var då? :P
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus