Marsvin iFokus

Marsvin

Etiketter: avelungar
Läst 625 ggr
Rafflan
0

Honan, hanen och ungarna tsm?

Vad skulle hända om en marsvins hona födde ungarna när hanen fortfarande bode kvar i buren?

(om man tex inte hann flytta ut hanen)

lomsen
0

Då parar han sig med henne direkt efter födseln och det orkar hon inte med , en till dräktighet alltså, det tar för hårt på honan! Så ut med hanar innan förlossning! Och sära ungar könsvis efter 4 veckor!

KAK67
0

Honan brunstar oftast direkt efter förlossning och blir då dräktig direkt igen - lite väl slitigt för henne.

Caspia
0

Honan skulle bli omparad direkt vilket är omlämpligt, då de brunstar någon timme efter förlossningen.

Envishet och drömmar

Caspia
0

Alla på en gång, alla på en gång… Vi är i vart fall överens!

Envishet och drömmar

Rafflan
0

Tack för alla svar då vet jag det :D

#1 "!" får ditt svar att låta så arg i ditt svar, kan ju vara nåt att tänka på i framtiden? ;)

Och som svar till dig, detta handlar inte om mig å mina masvin, var bara en allmän tanke.

KAK67
0

#5 Ännu en gång (se under ringorm) så är vissa ord mer värdeladdade än andra för olika personer. Jag tyckte inte #1 lät arg.

Rafflan
0

#6 nej men tänkte att utropstecken(!) tolkas ibland som om man e lite arg eller nåt sånt, svårt att förklara men

tex som att STORA bokstäver betyder skrik och små vanlig ton
är det ju skillnad på ! och .

Hoppas du förstår vad jag menar ;)

lomsen
0

#5SkämsJag var inte alls menad att låt arg, jag ber om förlåtelse om det uppfattades så. Jag vet jag använder lite för mycket utrpostecken, det säger min dotter också! hihi..