Honan, hanen och ungarna tsm?
Vad skulle hända om en marsvins hona födde ungarna när hanen fortfarande bode kvar i buren?
(om man tex inte hann flytta ut hanen)
Då parar han sig med henne direkt efter födseln och det orkar hon inte med , en till dräktighet alltså, det tar för hårt på honan! Så ut med hanar innan förlossning! Och sära ungar könsvis efter 4 veckor!

Honan brunstar oftast direkt efter förlossning och blir då dräktig direkt igen - lite väl slitigt för henne.

Honan skulle bli omparad direkt vilket är omlämpligt, då de brunstar någon timme efter förlossningen.
Envishet och drömmar

Alla på en gång, alla på en gång… Vi är i vart fall överens!
Envishet och drömmar
Tack för alla svar då vet jag det :D
#1 "!" får ditt svar att låta så arg i ditt svar, kan ju vara nåt att tänka på i framtiden? ;)
Och som svar till dig, detta handlar inte om mig å mina masvin, var bara en allmän tanke.

#5 Ännu en gång (se under ringorm) så är vissa ord mer värdeladdade än andra för olika personer. Jag tyckte inte #1 lät arg.
#6 nej men tänkte att utropstecken(!) tolkas ibland som om man e lite arg eller nåt sånt, svårt att förklara men
tex som att STORA bokstäver betyder skrik och små vanlig ton
är det ju skillnad på ! och .
Hoppas du förstår vad jag menar ;)
Jag var inte alls menad att låt arg, jag ber om förlåtelse om det uppfattades så. Jag vet jag använder lite för mycket utrpostecken, det säger min dotter också! hihi..