Näst bäst efter Oxbows ?
Jag undrar vad det finns för alternativ och jag inte finner Oxbows till mina kommande marsvin… tror jag hittat ett foder som heter Carrier är det ok ? Eller vad ska man köpa … ?
Jag tycker du kan ta och läsa artikeln "Alternativa kraftfoder" :) Pellets är absolut inget måste för marsvinen, jag är snarare tvärtom att jag undviker det i största möjliga mån. Mina marsvin får 4-kornskross som de håller jättefina och stabila vikter av tillsammans med massor av hö, grönsaker och grönt utifrån. Så jag skulle se mig om efter annat alternativ än pellets om jag vore du, Carrier skulle jag inte ge.
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus
Jag gillar Lottie! Eller rättare sagt, marsvinen gör det ;)
Det finns att köpa på Granngården. Till mina två marsvin har jag köpt sjukilospåsar. ^^ De kostar kanske 100-200kr har jag för mig och den senaste räckte i 8-9 månader, hehe. Det blir så billigt på det viset.
/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.

För min del är Oxbow enda alternativet när det gäller pellets, men om det är för krångligt att få tag på eller för dyrt så skulle jag valt att ge tex. havre, kornkross eller rågkross. Våra får svarthavre (tror jag att det heter?) nu när dom är ute och rör på sig så mycket, men jag ger dom inte mer än en näve om dagen fördelat på fem vuxna marsvin. Slänger ut det i höet istället för att servera i matskål, så har dom nåt att roa sig med en stund. 
Har dålig koll på näringsinnehållet i Lottie, men vet att det är ganska många här som ger det så nån annan kanske vet mer.