gosa vid datorn?
Kan man gosa med ett marsvin vid datorn , eller får den typ strålning eller något? Vill ju liksom inte skada mina "bebisar".
//Anna
jag brukar sitta med mina vid datorn och det har aldrig någonsin hänt något. jag tror inte att det skadar dem.

Vi fick höra för ganska länge sedan att man absolut inte skulle ha kanin i närheten av TV:n. Var tror ni hon gick och la sig självmant, jo på mattan framför TV:n. Jag tror inte dagens elektronik som inte är skadlig för människan är skadlig för marsvin (eller kanin). De handlur ju inte om att bo framför skärmen.
Jag brukar gosa med mina djur framför datorn :)
Jag brukar inte göra det, dels därför att jag skriver på tangentbordet och dels därför marsvinen tycker det är trist att inte få någon uppmärksamhet. Händer dock ett par gånger i månaden kanske, att de myser lite i mitt knä om jag sitter vid datorn. Att det är farligt tror jag inte i alla fall, men det är inte bra för dem att bo i ett rum där dator/tv är på för mycket - de ger ifrån sig höga ljud som inte vi hör. Att det påverkar negativt vet man ju, men så länge man inte sitter för länge är det ju ingen fara.
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus
Mina marsvin sitter rätt ofta i mitt knä när jag surfar och jag ser ingen fara i det hela.
Hanna
Ibland sitter jag vid datorn med mina marsvin men dom blir rastlösa för att dom inte får någon uppmärksamhet precis som du sa #4
När jag slöläser bloggar brukar jag ofta ha en liten gris i famnen. Enda problemet brukar vara att jag är så inne i det att jag blir nerkissad hela tiden… Annars brukar mina katter komma och krypa upp i famnen eller kliva på tanjentbordet, det är inte bra de stavar jättedåligt!
#8 haha xD

Tack för svaren!! :)