Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettallmänt
Läst 1227 ggr
Hamzter95
0

Marsvin utomhus ännu ?

Är det någon här som redag tagit ut sina marsvin utomhus iår ? Idag var det ju väldigt varmt, ca 20-22 grader i skuggan hos oss :)

Jag planerar iallafall att ta ut mina marsvin den 12 maj på deras födelsedag :)

emelie92
0

Mina marsvin har fått komma ut, dock endast korta stunder. Max någon timme per dag.

Hamzter95
0

okej =)

Abico
0

Jag hade ett par av marsvinen ute första gången den 10 april då det var 18 gradigt ungefär.

Idag var alla marsvinen ute någon timma var, jättehärligt väder :)

Hanna 

FeliciaS
0

Vi har haft flera väldigt varma dagar, redan i början av månaden gjorde mina grisar debut utomhus ;) Gräs, maskrosblad, klöver och Kirskål får de varje dag.

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

svampi
0

Har varit ute med marsvinen en hel del faktiskt. Jag tror att första gången var i början av april faktiskt.

Creation
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Absolut! Idag var det jättevarmt hos oss med, så de fick komma ut någon timma ^^ Första gången i år för dem.

/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.

josida
0

Mina var ute en kortis för några veckor sedan. Idag fick de vara ute flera timmar, var ju jättevarmt ute.

Cavia
0

Mina var ute första gången igår en stund, men det är tydligen fortfarande kallt på marken för deras små tassisar var alldeles iskalla när dom kom in…så dom får nog vara inne ett tag till tills det blir ordentligt varmt…

--------------------------------------------------------------------------

Allting har en mening här i livet......

tantnett
0

#6 Vilken vacker bild.

Marsvin 4-ever Tungan ute.

Creation
0

#9 Tack :)

Ruffsen
0

Jag har också tagit ut mina marsvin. Första gången för dom i hela sitt liv (dom är inte så gamla) dom tyckte det var hur kul som helst:)

Hamzter95
0

Okej vad roligt för marsvinen, det är väldigt många som tagit ut sina =)
#11 Jag vet faktiskt inte om mina marsvin varit ute nån gång förut annars blir det här första gången :)

TRASAN
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

jag bor i skåne. har mina marsvin ute ca fyra timmar om dagarna nu när det är så varmt ute. har många kort på mina marsvin det är så härligt när solen skiner på dom o dom ligger o njuter i siolen… jag kan bidrag med ett kort på smirre

Hamzter95
0

#13 vad söööt :)

FeliciaS
0

#13 Naw, vilken härlig bild! ;) Riktigt njuuuter av vädret.

Mvh Felicia

Bella-R
0

Hur gör ni när ni tar ut marsvinen?

Har ni dom i koppel, i hage, elr helt lösa?

Jag har inte tagit ut mina i år då jag inte har någon hage åt dom, och koppel vill jag absolut inte använda.

Lösa vågar jag inte riktigt ha, då jag inte vet hur pass rymningsbenägna dom är.

Råttorna har jag iaf tagit ut i år :)

Scientia est potentia -- "Kunskap är makt"
Per aspera ad astra -- "Genom svårigheter mot stjärnorna"
Tuam ipsam vive vitam, quia tuam ipsam oppetes mortem
-- "Lev ditt eget liv, för du ska dö din egen död"

FeliciaS
0

Hage eller lösa, alltså sitter med dem intill mig. Inte koppel för min del heller, i alla fall, det är inte bra för deras ryggar. Dessutom har de marsvin jag haft koppel på känt sig okomfortabla i dem (inte velat röra sig/äta etc.).

Mvh Felicia

Bella-R
0

#17 Okey Glad jag ska nog ta & testa släppa ut dom idag, helt lösa brevid mig. Skulle det visa sig att dom e väldigt rymningsbenägna så får jag nog fixa fram en hage för säkerhetsskull =P

deluxe
0

#18 Särskilt rymningsbenägna är dom nog inte, isåfall är risken större att dom kanske springer iväg om dom blir skrämda och det är ju svårt att förutse…

Jag hade nog inte vågat ha mina lösa. Glad

Bella-R
0

#19 Nej, men du förstår vad jag menar Flört Rymningsbenägna/blir skrämda/springer iväg. Samma sak =P

petronellaa
0

fredags var "premiären" utomhus 2009 för mina marsvin :) dom fick sitta på altanen och njuta, gav dom lite gräs med ^^

FeliciaS
0

#19 Jag har ett jätterymningsbenäget marsvin! Så fort hon får chansen sticker hon iväg, spelar ingen roll om det är utomhus eller på mitt rumsgolv eller i hallen. Man sätter ner henne och en sekund senare har hon sprungit i full fart flera meter bort ;P Men så har hon lite erfarenhet av att leva vilt och göra som hon vill också *s*

Mvh Felicia

deluxe
0

Jag är sjukt avis på er som kan ta ut era marsvin. Mina ska få åka ut på landet i sommar och beta ner mammas gräsmatta, men här inne i stan är ju inte så kul att ta ut dom. Obestämd

Vi har visserligen flera stora gräsmattor utanför där man säkert skulle kunna sätta upp en hage, men det är så jäkla mycket lösspringande katter här omkring. Plus att gräset inte är lika fräscht och det finns så många saker som dom skulle kunna bli skrämda av…

Creation
0

#16 Har du en gallerbur? Iså fall kan du använda galler-delen som utebur :) Det brukar jag göra.
Själv skulle jag nog inte våga ha mina marsvin lösa.

Bella-R
0

#23 Vart bor du nånstans då? Glad

#24 Jo, det har jag, men lat som jag är så orkar jag inte riktigt ta av gallret och konka på det, utan jag skulle hellre vilja bygga en hage som kan vara ute permanent, så man slipper konka in & ut på gallret hela tiden =P

Men det var ett bra tips, absolut Glad

deluxe
0

#25 Jag bor i Göteborg. I lägenhet. Sedan vi skaffade marsvinen har jag haft världens sug efter att flytta till hus en bit utanför stan, eller åtminstone kanske villa/radhus med en liten jäkla gräsplätt utanför. Skrattande

Anette-Anna
0

Jag har tagit ut mina marsvin de senaste dagarna när det varit ca 18-20 grader hos oss.Inte så långa stunder nu i början men dom är fortfarande ute och har det skönt….Flört

Abico
0

#26 - Har du lust kan du packa in marsvinen och ta dig hit, jag kan avvara en bit gräsmatta under en eftermiddag om det skulle finnas intresse ;)

Hanna