Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettersjukdomarohyraskador
Läst 4429 ggr
pussycake
0

tjock vit vätska ?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag hade mitt skinny marsvin ute innan en liten stund då vädret va varmt å skönt ..  satte ner han en liiten stund på gräset å direkt han kom ner såg de ut som han kissa ut nån tjock vätska som va mer vit/gul aktig. 'se bild* tänkte direkt va detta marsvins sperma?.. lr e han sjuk? fattar nada hittar inget om det iheller ..sen nu på kvällen skulle vi byta till våra hanar då.*skinny e med en hane*  sen sern jag att vårt virvel marsvin "kissar" ut exakt lika dan vätska på golvet.. nån som vet vad detta är ?  vi har honor med i en annan bur .. men detta e bara hanarna..

ps bilden visar det inte rättvisst de e mer vitt å tjockare irl .. duma blixt..

MikaTela
0

Det är marsvinskiss! :p

Sajtvärd till Dvärgpinscher.ifokus.se

Ryttare, hundägare, kattägare och kaninägare!

Blogg: http://mikatela.blogspot.com

pussycake
0

men jag har sett deras kiss innan  när man haft dem uppe kissar dem ju oftast på en .men aldrig att de vatt så där jätte tjockt som typ mjölk :P

KAK67
0

Kan innehålla lite "uringrus" - jättebra att det kommer ut och inte blir kvar i blåsan, det är helt naturligt.

FeliciaS
0

Det är kiss, och inte ser det så tjockt ut ^^
Dock har bara mina honor haft sådant vit kiss, aldrig någon av de fem hanar som bott här…

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

Mari
0

Min hane kissade sånt där kiss när han gjorde kissprov hos veterinären och då sa proverna att han hade förhöjd salthalt och att det var "uringrus" som kom ut vilket var bra, dock var det ju inte bra att det var mkt salt i det.

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

KAK67
0

#5 Precis.

#2 Kolla över saltmängden i kraftfodret och du har väl ingen saltsten?! Min Titan "producerar" mer "grus" när han får vitkål, fråga mig inte varför men han har ju dessutom problemet att han inte lyckas kissa gruset vilket skapar irritation i blåsan och det gör ont när han kissar.