Marsvin iFokus

Marsvin

Etiketterboendeinredning
Läst 1637 ggr
Abico
0

Tips: Häll inte ut allt spån på mattan

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Lär av mina misstag, gör inte som jag ;)

Dom där hinkhandtagen är halare än man tror *gungeli,gung*

"Hoppsan!"

Hanna 

Abico
0

Med andra ord: Jag har hittat källan till Sveriges spånbrist.
Det är sådana som jag som skapar kriser som den ;)

Hanna 

queenlinnea
0

haha! åhå stackare :)

Det har hänt mej måååånga gånger!

Abico
0

#2 - Har du också hala hinkhandtag? ;)

Hanna 

agnes_S
0

Gah, och spån som fastnar överallt! Tungan ute

queenlinnea
0

ja! jag har en blå hink, jag har tejpat handtagen. Jag måste skaffa en ny 8)

Creation
0

Ojoj, stackare ;) Måste ta tid att rensa upp den där röran.
Det där har inte hänt mig med spån, men med vatten, när jag skulle skura. Det blev en sjö över hela golvet. *s* Inte trevligt.

/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.

idipidi
0

Ääh, det var ju rent spån i alla fall. Det är "roligare" om en säck går sönder på nåt olämpligt ställe…

zuperzita
0

ajså! Gud vad hemskt det var mitt marsvin hade rullat sig i spån och det var spån över hela päsen tog en bra stund att få ut.

FeliciaS
0

Smarthead ;P

Eller så gör man så att man har spånet i papperskassar istället, tycker jag fungerar utmärkt (A)

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

Creation
0

#9 Det kommer du nog att tycka tills papperspåsarna spricker ;) *fniss*

/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.

FeliciaS
0

#10 Äh, det gör de inte - trogna papperspåsar :P

Mvh Felicia

Berlau
0

När jag använde spån, så tog jag hela påsen och hällde i buren :P

FeliciaS
0

#12 Om man har en bal är det väääldigt svårt att ta hela balen och ösa ur ;)

Mvh Felicia

willy123
0

ok

Berlau
0

#13 Det var det jag gjorde - Hade en sådan från Naturnära för 70 :- :P

Caspia
0

# 13. Men så gör jag alltid..?

# 0. Underbart! Den bilden ska jag visa nästa gång någon antyder att jag har mycket spån på golvet. Jag har en likadan matta så de kommer nog tro att bilden är tagen här. :-)

Envishet och drömmar

[jejjas]
0

Dukigt Hanna Flört, Man ska inteheller lämna spånbalen obevakad på framsidan när man har en hund valp det slitar med att hella balkongen plus hunden är full med spån. och en arg matte som får städa upp allt inte roligt när det blåser ute samtidigt Obestämd

Abico
0

#6 - Det gick rätt fort, ett par välvalda svordomar och sedan bara skopa in så mycket som möjligt i hinken igen ;) Vatten provar jag nästa gång *s*

#7 - Jo, det är klart. Eller när man lyckas snubbla över den överfulla säcken med smutsigt spån så att den tippar… Det blir alltid lika bra ;)

#16 - Haha, ja gör det :P Lite spån och hö på golvet är bara hemtrevligt.

#17 - Du får skaffa en lövblås och bara blåsa av hund och balkong - det går på ett kick ^^

Hanna 

tantnett
0

#0 Trodde du börjat med frigång för raringarna?  Glad

Marsvin 4-ever Tungan ute.

Abico
0

#19 - Jag övervägde det en kort stund "Äsch, nu ligger det ju ändå spån på mattan". Sen kom mamma.. ;)

Hanna 

FeliciaS
0

#15 Men det är ju inte bara en påse och att hälla ur den går ju inte heller!?

Mvh Felicia

emelie92
0

det ligger hö och spån på mitt golv just nu, måste städa idag :(

KAK67
0

Får jag tipsa om hur jag hanterar spån? Nehej, men jag gör det ändå. Jag tömmer (halv lögn -maken gör det för det mesta åt mig)en hel bal i en regnvattentunna med lock som jag köpt på Bauhause för hundralappen. Den har jag i garaget och i den ligger en stor skopa, så när det är dags tar jag min braiga "mjuka" hink med två handtag och häller upp i den för vidare transport upp i huset. Jag köpte originalhinken på en trädgårsmässa och så har jag köpt på Granngården, men det var ett tag sedan nu. Har sett att Designtorget gjort reklam för den och nu har det börjat komma billiga plagiat också. "Originalet" finns i olika färger och storlekar och tål att användas utomhus - UV-beständig. Jag har en som tvättkorg, tre i trädgården och en till marsvinen. Bär även ut och in tre marsvin åt gången i den när det är dags för Utevistelse. Den är helt oslagbar. jag har surfat runt på nätet för att hitta en bild på vilken jag menar men tyvärr inte lyckats.

PS! Den är mycket svårvält!

FeliciaS
0

#23 Låter verkligen jättesmart, men är inte säker på att jag är helt med på vad du menar… En bild skulle vara jättebra! ;)

Mvh Felicia

KAK67
0

Nej, jag föstår att min kärleksförklaring till en hink inte är begriplig. Jag tog fram kameran och fotade min "tvättkorg". Den står på en barnstol så storlken är lite missvisande i detta fall, jag tror att den här är på 30 liter…

KAK67
0

…och den här bilden illustrerar med nypan att den går att bära lätt med en hand och blir då också utmärkt att hälla med.

FeliciaS
0

#25 #26 Aha! :P En sådan - blå - har mamma till trädgårdsavfall ^^

Att däremot förvara en spåbal i en tunna vore inte helt fel.

Mvh Felicia

svampi
0

haha stackare!

Berlau
0

#21 Haha, jo. Jag ställde den i buren, och började gröpa ur den med handen ^^,

zuperzita
0

#24 - ah! Du vet dom där stora blåa tunnorna som brukar stå under utrinnet från takrännorna? Det är en sådan stor hon menar. Förstår du kanske nu? :)

KAK67
0

#30 ett litet tillägg bara om regnvattentunnor. Det bästa är en sådan som inte ser ut som en syltburk där öppningen är smalare upptill än övriga tunna. Jag har sådan ute med regnvatten i och de är inte lika bra tycker jag, de är ofta vassa på insidan av någon anledning som jag inte förstår. Formen som en flourmugg som man fick i skolan när jag var liten (bäst liknelsen jag kom på) är en bra form.

parsley
0

En kasse av samma material som IKEA:s blå och gula kassar är bra att bära spån i.

[Niike]
0

Haha stackare! ;)

FeliciaS
0

#29 Men det är inte att hälla ut ;P Den tekniken har jag också kört på när jag hade balen i mitt rum.

#30 Japp! Tack :)

Mvh Felicia

spiritedaway
0

haha jag ska hålla det i minne nästa gång jag hanterar spån! :P

Hamzter95
0

Hahaha vad kul det ser ut :) Stackare :P

Stormviskaren
0

*aploder* ^^ hahah du fick fina strumpor ;)

Abico
0

#37 - *bockar djupt*

Hanna 

Tindrar
0

#25-26 Har en likadan hemma:D Tycker den är väldigt bra men andvändes mest till hö som dock inte räckte så länge:D