Marvin ute idag =)
Idag hade jag mina marsvin utomhus för första gången :P De var lite rädda men vågade äta gräs och så, sen gömde de sig i lådan jag hade ställt in i buren xD :) Ska ta ut de igen imorn :)
Vad trevligt! Här har det inte varit så varmt i gräset ännu så jag kan inte ta ut mina marsvin än. :(
Inte jag heller,
det är ett tag kvar tills dess…
Marsvinsmaffian - marsvinsinspiration på internet

Vad synd =/ Vi har jättevarmt hos oss ,, vid 11-1 är det 20 grader i skuggan

mia marsvin har varit ute på gräset, men ska man ha sele på dem?

mia marsvin har varit ute på gräset, men ska man ha sele på dem?

#4 jag tykcer inte att man ska ha det, för drar man i den kan man göra illa de väldigt mycket och selen är väl lätt att den åker av ? Den sitter ju inte fast som på tex kaniner (kan inte förklara men du kanske förstår) Och när jag testade sele på mina marsvin inomhus vart de helt galna och typ skuttade högt i luften och sparka av sig den ;/ :P

#4, 5 man kan ha sele på dom men man ska inte dra och slita utan det är dom som bestämer vägen kan man säga.Marsvin har nämligen en väldigt ömtålig rygg.Sen tycker jag det är mycket bättre att låta dom springa fria i en ute bur.
//Anna

#6, ok, jag har inte använt det än, så tack för varningen!
Jag vill oxå kunna ta ut mina marsvin snart, de har aldrig i sitt liv varit ute ju! Hur varmt ska det vara för att man ska kunna ta ut dem?
Härligt ;)
Vi har haft många varma dagar och marsvinen har fått vara ute mycket, dock inte på någon gräsmatta. Idag blåser det mycket och är inte jättevarmt =/
#9 Runt +18 grader är lagom, med tanke på att det är lite vind och sådär utomhus.
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus
ok, för ida är det ca +22-23 ute men blåser dock bara lite. Fast är ändå ganska skönt ute. Fungerar det, eller ska jag vänta till en annan dag?
För det känns som att de behöver lite stimulering, just nu ser de ganska uttråkade ut 
När marsvinen får komma ut på gräsmattan är det sommar på väg på riktigt :)
Mina har varit ute någon timma om dagen under den senaste veckan. Det har varit kanonväder här. Men idag är det mulet och lite kyligare så dom får stanna inne. Jag hade dock tänkt gå iväg och hämta hem en påse Kirskål till dom från skogen.
Hanna

Mina fick komma ut idag igen :)