Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettminneslund
Läst 849 ggr
diva
0

förtvivlad

Hej alla marsvinsälskare. Känner att jag måste få skriva av mig lite. Jag måste vara förföljd av otur. Förra året fick jag ta bort 2 marsvin som diagnostiserats med diabetes. I vintras så dog 2 marsvin med 2 dagars mellanrum i någon mystisk sjukdom. Efter dom insjuknar tog det 2 timmar så dog dom båda i mina armar. ringde vetrinären men hann inte ens dit. Igår morse när jag kollade till mina marsvin så mådde alla bra. På eftermiddagen då jag skulle ge dom mat så såg jag att ett av mina äldre marsvin betedde sig underligt. Hon kunde inte gå och hon var jättesvullen och hård på ena sidan av magen. Trodde hon hade c-vitaminbrist (dom får alla c-vitaminrik kost) så jag gav henne koncentrerad c-vitamin, men inget hände. Då trodde jag hon hade förstoppning så jag fick en del förslag hur jag kunde göra för att behandla det. Jag ringde våran vetrinär sent i gårkväll men eftersom vi endast har en vetrinär här så var han på akutbesök 6 mil härifrån och han sa att jag skulle ringa idag istället. Jag tog med mig lilla doris in till mitt sovrum och hon fick ligga i transportboxen bredvid mig. Kollade till henne varje timme och när jag tittade till henne klockan 6 i morse hade hon avlidit. hon blev 4 år och kommer att saknad av många. Den här damen var min systerdotter från hon var 9 veckor och nu då hon är tonåring hann hon inte riktigt med både skolgång, killar och samtidigt då bry sig om marsvinen så eftersom 2 av mina marsvin dog i vintras här så blev det bara en liten tös kvar och tog då hand om min systerdotters marsvin så min tös fick lite sällskap. Hoppas nu att min otur vänt så inga fler marsvin dör och att dom 2 jag har kvar får hålla sig frisk. R.I.P Lilla Doris

Abico
0

Usch, vad trist :(
Men det låter ju åtminstone inte som om alla marsvin dött av samma sak och det är ju lite positivt iaf.

Hoppas nu att oturen vänder!

Hanna 

Anette-Anna
0

Stackare..Gråter hemskt när marsvin/andra djur dör!Gråter

Linnet
0

Har också haft otur i vinter, först dog en 5 månader gammal hane, upptäckte att han var dålig i magen och dog efter bara några timmar. Bara några veckor senare blev min 3-åriga hane dålig en kväll, funderade också på C-vitamin och proppade i honom men nästa morgon var han död. Nu för bara en vecka sen dog en 6-månaders hane. Det är jättetrist, särskilt när det är unga djur som dör.

FrippeKurre
0

Stackare! Jag lider med dig! Jag vet precis hur det äns när ett djur dör, det känns så tomt!Gråter

diva
0

Måste säga att det känns skönt att få dela sorgen med likasinnade. beklagar sorgen linnet

FrippeKurre
0

min lilla kanin blev tagen av en grävlin för snart ett år sedan. Har inte kommit över det änn.Gråter

Miss U Kraman <3

diva
0

usch vad otäckt FrippeKurre.

FrippeKurre
0

Ja, vi kom ut på morgonen och då var burstängslet upp-bänt och min lilla Kramis borta.Gråter

Aristarcos
0

Tråkigt att marsvinet dog Diva, hoppas ni inte får fler problem

*kram*

diva
0

det hoppas jag också . tack för all omtanke. Det värmer i ett brustet hjärta

Creation
0

Fy, så tråkigt att höra. :( Stackare.
Hoppas verkligen att det är slut på oturen nu!

/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.

tantnett
0

Jag vet också hur du mår och känner dig.

Har själv bara på detta året förlorat tre stycken högt älskade marsvin. Den ena var fem år och dom två sista var fyra år.

Man känner bara förtvivlan och tänker att man ger upp.

Men som du diva säger att nu måste det väl vända?

Tröstkramar till er alla i denna tråd som förlorat era älsklingar från mig.

Marsvin 4-ever Tungan ute.

agnes_S
0

Usch vad jobbig. Hoppas det vänder och att oturen är slut nu!

Tindrar
0

Ja usch, när ens djur går bort så blir man så otroligt ledsen. När Mirakel gick bort så krasade hela min värld i stort sett och inser att sånt händer (fast jag varit med om en kanins bortgång tidigare också…)

queenlinnea
0

åh /:

man blir så ledsen av sånthär.

rip.

Berlau
0

Beklagar, rest in peace. <3