Kan detta vara fatty-eye?
Jag vet inte riktigt :/ Som du säger så har alla fatty-eyes jag sett varit gul-vita i själva påsen under ögat.
Hoppas att någon annan har svar,
Hanna
Det är inte någon slags cherry-eye då?
/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.
#1 Precis, deet var det jag tänkte också…hmm kanske det är ett cherry eye då?
#2 Ja, det kanske det är…jag har aldrig sett ett förut, så jag vet inte riktigt…
Det är så typiskt! Melissa är ju min avelshona, nu kan jag ju inte avla på henne längre, och inte heller hennes avkommor eftersom detta är väl ärftligt? Så nu försvann tre avelsdjur bara sådär…:( Nu sitter jag här med två avelshanar kvar istället!:)
På humlans marsvin finns bild på cherry-eye. HÄR med.
/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.
Fast cherry-eye verkar ju vara att en tårkörtel blir förstorad, och då tränger den fram. Fast den tränger ju fram i ögonvrån då i så fall? Melissas är ju i nederkant…och där sitter väl ingen tårkörtel?
Puttar…nån annan som vet?
putt
Fatty-eye är det ju i alla fall inte, frågan är om det då kan vara Cherry-eye… Det ser ju ut så, men jag vet tyvärr inte.
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus
#8 ja, kanske, men läs mina funderingar i #5…
Puttar…
Jag undrar… Kom det fort? Hur länge har hon haft det? Rinner ögat mer än vanligt?
Det ser inte ut som fatty-eye på dina bilder, mer som en tillfällig irritation tycker jag, men om hon haft det länge så verkar det lite konstigt.
#11 nej, det kom fort, från en dag till en annan…ögat är lite rinnigt, men inte så mycket…faktiskt så ser det bättre ut idag nu när jag har kollat på det, så det verkar väl vara mer en tillfällig irritation! Skönt i så fall!:)
Skönt att det blir bättre! Kan du skicka en bild på hur det ser ut nu?
Mitt marsvin Poppy hade en sån i en vecka bara sen försvann den av sig själv.
#13 jag kan ta en bild imorgon, men det syns faktiskt inte så mycket nu, bara när man drar ner ögat…:)
Ok