hur högt ska det vara
Har planer på att sätta en skiva som är 60*30
för att få ett plan till på buren.
Denna ska sitta i höjd med gallret så dom kan titta ut.
Den kommer att sitta 17cm över bur golvet.
Ska nog ha ett av mina hus stående på den. och kanske nån liten korg dom kan ligga i
Nu till frågan : Kan dom hoppa så högt eller måste man ha en typ av ramp

Jaa , det går nog.Jag har ett trä hus som mina marsvin brukar hoppa upp på fast det är ca 14 , 15 cm .Men till och med mitt lilla marsvin som är ca 2 månader kan hoppa upp på taket så det ska nog gå
17cm hoppar dom rätt lätt, om viljan finns ;)
Annars kan du lägga en liten tegelsten på bottnen så blir det ännu mindre att hoppa.
Hanna

#2 bra ide har just nu satt brädan på plats så nu är det bara en liten ramp om dom e lata så¨dom kan ta sig upp

#4 hur har du satt dit brädan? såg väldigt fint ut och försökte göra nästan samma men gallret krånglade så jag är lite iritterad nu..
//Anna
#5 Måste bara fråga; Du har ju lamskinn i ditt hus. Kissar de inte på det då så att det blir förstört?

6# Jag har sågat den i 5 mm mindre än buren så den vilar på kanten brevid nätet den kan inte rubbas
7# jo det gör dom säkert men det går att tvätta annars får jag väll kasta det ..är ett gammalt jag har haft till barnen förut
Vad fint det blev!
/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.

9# ja jag e nöjd
nu väntar jag bara på hängmattan och lite småsaker .
Klara räknar ner dagarna nu exakt 20 dagar kvar nu ..lääääänge
#8 Ok! Ja, det var ju väldigt fint.. kanske borde ha det till mina små knattar! Det ser ju riktigt gosigt ut:)

Nu ska man bara vänta tills jag kan hämta hem pojkarna…känns länge vill ha hem dom nuuuuuu