Marsvin iFokus

Marsvin

Etiketter: avelungar
Läst 1414 ggr
PernillaS
0

bild på 7 veckors marsvins babis

är det någon som kan visa mej hur stor man e när man e 7 veckor

zuperzita
0

Detta  vill jag också gärna se! :D

Abico
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här är en dagsfärsk bild (och ganska dålig, kvalitetsmässigt) på zuperzitas Sophie :P
Hon fyllde 7 veckor i lördags och väger 470g idag.

Det går ju inte att säga precis hurpass stor en unge på 7 veckor är, det beror ju på hur mycket h*n vägde vid födseln/ hur många syskon som behövde samsas om maten mm.
Sophie föddes i en kull på två och har alltid varit ganska stor, med en födelsevikt på 120g. Hennes syster är något mindre.

Hanna 

Abico
0

Och en bild för att visa att den tidigare bilden luras lite storleksmässigt. Här är hon ihop med två mer eller mindre fullvuxna honor och ett trasseltroll.

Hanna 

PernillaS
1

#3 är det den lilla som är 7 veckor

Aristarcos
0

#2 så söt sophie är , hm blir det fler kullar senare med liknande färger kanske det blir beställning härifrån *S* om det det bara går bra med våra marsvin & allergier ;)

Abico
0

#4 - Ja precis, längst till höger i bild. Den andra golden honan är hennes mamma som just fyllt ett år.

#5 - Visst är hon :)
Nu ska det inte bli mer golden här dock. I sommar sätts min finska dark eyed white self hona med en vit hane och sedan blir det vita bebbar i höst, det är den rasen och färgen jag vill föda upp. Så golden blir det inga fler men det finns gott om golden uppfödare så det ska nog inte vara något problem att hitta en unge om det skulle bli aktuellt i framtiden.

Hanna 

Aristarcos
0

#6 nä , vad trisst, hm, men du kan ju också ändra dig, mamman kan ju kanske ändå få fler kullar ;) om hon inte blir för gammal…

zuperzita
0

#2 - hon är så söt jag dör min mamma smälter också :D

Sandra-B
0

Här är en av mina teddysar, 7 veckor och 2 dagar. Har dock ingen vikt på vad hon vägde.

//Sandra, sajtvärd påMarsvin.iFokus (& DaysofOurLives.iFokus)
**SMF 237 Sweet Dream's 
**Uppfödning av teddymarsvin - FINNS NU PÅ FACEBOOK!!

FeliciaS
0

Det är ju väldigt varierande från marsvin till marsvin (precis som det är mellan människor), hur stora de är och hur snabbt de utvecklas.

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

Tempo1
0

Det är evigheter tills dom kommer hem

MvH. Lina ''Regnbågen'' Spacsek

''Don't Like My Drivin? Well its just that.. I DON'T GIVE A FUCK''

Tempo1
0

jag vill att de ska komma nu!Gråter

MvH. Lina ''Regnbågen'' Spacsek

''Don't Like My Drivin? Well its just that.. I DON'T GIVE A FUCK''

tantnett
0

#11 Bytte du användarnamn i denna tråd?

Dom närmaste dagarna kommer bilder på min bebbetrio. Där är även systern till #2 med, lilla Ella Rätt o Slätt som jag blivit lycklig ägare till.

Jag väntar bara på att bilderna skall laddas över till mig. Har inte själv någon sådan kamera.

#3 Kunde du inte skickat med GoseGreta också, FlörtGreta har väl alltid velat se skåne?

Marsvin 4-ever Tungan ute.

petrulus
0

#3, vad underbar din teddy/rex är!

PernillaS
0

13# Nej Tempo1 är min dotterFlört