Marsvin iFokus

Marsvin

Etikett: allmänt
Läst 673 ggr
Aristarcos
0

Nu förstår dom vem som ger dem extra gott ;)

Hehe, har börjat prata efter mat ibland, främst på kvällen vid den här tiden, och det är faktiskt Twiggy som blivit mer pratig nu tycker jag än Sita som det var tidigare.

Gick och rykte lite av de nysådda salladsplantorna som ändå växer på tok för tätt… och de åt dem med glädje ;)

agnes_S
0

Vad roligt att de har börjat bli mer sociala ^^ Det är en av sakerna som är så charmigt med marsvin, allt detta pratande.

Berlau
0

Mina förstår med en gång när det är mat, och när man pratar. ;)
Håller med #1 att det är speciellt därför marsvin är så roliga att ha, allt snackande som man fattar noll av ^^

FeliciaS
0

Visst är det härligt när man märker att de börjar anpassa sig :) Det var hemskt när jag fick hem en halvskrämd Abbyhona en gång som inte åt annat än tomat och äpple i grönsaksväg de första dagarna (när ägaren sagt att hon glatt åt i princip allting)… Eller när mina nuvarande yngsta kom som ungar, efter en dryg vecka småpratades det varje gång när de hörde steg i trappan - numer känner de igen just mina trappsteg och piper bara när jag går i trappan (minst sagt intelligenta varelser!).

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

Aristarcos
0

Ja det är kul när de börjar förstå rutinerna, när jag tar fram hölådan så pips det också ;)

Nu har de precis avslutat sitt popcorn race =) idag var båda två med på noterna, gud vad de är kvicka och viga, vänder på en 5-öring… Köpte en bro för jag tänkte de kanske kunde lära sig att gå på den och gå ur buren sen när de är bekväm med den, men de har börjat använda den som skyddat ställe istället, la matskålarna där också, ibland ligger de avslappnat fullt synligt där =) Så härligt med dem..

Creation
0

Så kul! =) Visst är det kul hur snabbt de kan koppla handlingar med mat. En prasslande påse, mina steg i trappan eller att jag pratar ljust och glatt triggar genast mina grisar till att tigga här hemma, om de inte har något att mumsa på för närvarande.

Ser det lugnt ut nu förresten, inga allergier?

/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.

Abico
0

Härligt att dom börjat komma in i vanorna ^^
När min finska kom hit var hon bra snabb att fatta vad som gällde när jag ropade ute i hallen om kvällarna, oj så hon låter ;)

Undrar som #5 - hur går det med den ev. allergin?

Hanna 

Aristarcos
0

#5 &6

Vi har varit i kontakt med allergimottagning, hon har ju tidigare haft förkylningsastma, och de trodde inte att det säkert var Marsvin/höet, då hon inte reagerade överhuvudtaget i närheten av dem. Så vi hoppas på att det klingar av…

Twiggy låter lite konstigt ibland, inte riktigt en vanlig hostning direkt utan mer fnysnig med hårt ljud.. hon äter tokbra … är det något man bör oroa sig för ?

Creation
0

#7 Så skönt att höra att hon inte verkar reagerar nära marsvinen, det tyder ju på att det är något annat :)

När är det Twiggy låter så?

/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.

FeliciaS
0

#7 Skönt! Hoppas det inte är marsvinen ;)

Nej, det låter inte som något allvarligt för Twiggys del :) Bara nysningar möjligen?

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

Aristarcos
0

#8 &9  nu var det när jag stack fram en kålrot emot henne ( som hon inte ville ha för övrigt) sen har jag kanske hört en-två gånger igår, när hon var i buren, men inte hela tiden på något sätt..