Marsvin iFokus

Marsvin

Etiketterbeteendehantering
Läst 1912 ggr
Ruffsen
0

Dom fnyser

Hej!

Jag är forfarande inte så bra på saker om marsvin så jag undrar vad dom gör när dom fnyser? det låter nästan som om dom nyser.

Gör dom det när dom luktar på saker?

Är Tacksam För Svar:)

FeliciaS
0

Jag vet precis vad du menar, däremot inte vad det betyder. Men jag har sett mina marsvin sitta och fnysa medan de tvättar sig ibland.

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

Mari
0

Så gör mina, fnyser när de tvättar sig eller precis när man städat buren så går de runt och fnyser :)

Vet inte om det är för att de får in nått i näsan? Damm? Smuts? Hårstrån? Eller om det bara är en reflex så att de inte ska få in skräp i nosen?

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

Buffen
0

Ett av mina marsvin hostade & nös regelbundet när han gick på spån, sedan jag bytte underlag upphörde det helt. Vissa är känsligare än andra, inte så mycket mot dammet i spån utan terpentinet

Marsvinsmaffian - marsvinsinspiration på internet

Ruffsen
0

Ok:)

Tindrar
0

Men jag tror inte det är allergi eller? För varför isåfall när dom tvättar sig?

Ruffsen
0

Jag vet inte:)

FrippeKurre
0

Jag är lite orolig för min lilla Frippe. Han nyser och sså låter det som att han hostar. Det låter nästan som att han försöker få upp en hår boll eller nått ( vet inte om marsvin får hårbollar, men det låter så iaf). Är han förskyld elr alergisk mot nått? Obestämd

Mari
0

#7 Låter som han är förkyld, marsvin får inte hårbollar vad jag vet. Och de ska inte hosta eller nysa.

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

FrippeKurre
0

Ånej! Vad gör jag då?!

Mari
0

#9 Som man alltid ska göra när man tror att sina djur är sjuka - rådfråga veterinär!

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

Hamzter95
0

mina fnyser ibland men det låter inte som de är förkylda elr så :P Men jag vet inte varför de gör så

FrippeKurre
0

Hehe… smarta jag *-*

Ruffsen
0

Hoppas dom kryar på sig!!:)#12

zazzmi
0

mina gör ocksså det,

FeliciaS
0

Som sagt, att de fnyser kan vara tecken på så mycket olika saker - och det finns olika sorts fnys, vi tänker säkert inte på samma alla av oss ^^

#9 Se till att han bor helt dragfritt och lagom varmt, ge honom mycket c-vitaminrika grönsaker också så ska du se att han snart blir bättre ;)

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

Ruffsen
0

Hoppas han kryar på sig:)

FrippeKurre
0

#13 Tack! Han har blivit bättre nu:)

Ruffsen
0

Men vad braSkrattande:)

FrippeKurre