Kasterad hane med hona - stress?
Jag har alltid undrat en sak, när en kasterad hane sätts ihop med en hona.. Blir det inte mycket stress för honan att hanen är på henne hela tiden och försöker para sig med henne? Eller ändrar hanen beteende?
/ Stephanie-D
Medarbetare på Jack russell terrier iFokus, Tonåringar iFokus och The Sims iFokus

Vi har fyra honor och en kastrerad hane, och honorna rider på varandra betydligt mer än vad han gör på dom. 
Vad jag har märkt så är honor mycket bättre på att säga till hanen på skarpen så den ger sig.
De två hanar jag haft tillsammans har ridit på varandra betydligt mer än de hanar och honor jag haft tillsammans för honorna har som sagt sagt till rejät och hanen har respekterat det.
Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

Ingen av mina kastrerade hanar har hållit på att rida ständigt på honorna.
Dom har endast en kort stund visat sådant intresse då det kommit någon ny hona.
Marsvin 4-ever
.
Det är samma här, alla hanar överhuvudtaget som har gått med hona (kastrerad och icke kastrerad) har parat och jagat lite den/dom första dagarna. Men sen har dom lugnat sig och honorna säger ifrån på skarpen om dom vill och då har hanarna gett sig.

Jaha okej då vet jag ;)
/ Stephanie-D
Medarbetare på Jack russell terrier iFokus, Tonåringar iFokus och The Sims iFokus
Det är endast när honorna är brunstiga som hanen försöker para dem vad jag har märkt.
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus
Det är väl inte värre än för honor som går i avel? :) Och precis som andra har sagt så brukar hanarna bara vara efter honorna vid brunst eller när det kommer en ny hona in i buren.

#7 Men jag menar om dom bor ihop ;), Okej då vet jag :)
/ Stephanie-D
#8 En hane är inte efter honorna vareviga minut. I början är dom gärna väldigt på men sedan får dom endast "nytändningar" (om ens det) vid honans brunst. Alltså, inte värre än för honor som går i avel :)
Sugen på att föda upp ridgeback? Jag lägger uppfödningen på is ett tag framöver och säljer därför lite avelsdjur. Mejla eller PM:a här på ifokus om du är intresserad :-) Även keldjur finns naturligtvis.
http://www.freewebs.com/binajismarsvin

#9 Okej, då vet jag :)
/ Stephanie-D