Bilder på mina marsvin!
Här kommer bilder på mina fem marsvin. Flera månader gamla bilder visserligen, men grisarna ser ju som likadana ut ännu. :P
Först ut kommer damerna, Molly och Polly. :)
Molly är damen med den vita rumpan och Polly har sitt vita band. :)
Utökade rubriken så man förstår trådens innehåll. /Felicia, medarbetare
Mvh,
Moa
Sajtvärd på Eremitkräftor och Snäckor
Härnäst kommer en jättegammal och dålig bild på Casper. :)
Mvh,
Moa
Mina söta lilla Plupp som är ganska nyklippt på det här kortet. :)
Mvh,
Moa
Och till sist på marsvinet som jag nog har tänkt kalla Hugo.
Mvh,
Moa

Häftigt med en "hörnbur". Det har jag aldrig sett förut :)
Det är en riktigt fin bur som, som du ser, går att öppna ordentligt framifrån. :) Jag har räknat på hur många marsvin som enligt lag får gå däri, och det blir ungefär fem stycken - vilket alltså för mig innebär max 2 marsvin. :P
Mvh,
Moa
Snygg hörnbur håller jag med om! =)
#2 Coronet *kärlek* Jag har ju två coronethanar själv ;)
Är Hugo en gris du nyligen fått eller en gris du ska skaffa? Vartifrån?
/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.
Ja, Plupp är jättesöt. :) Och så är han en riktig liten gosboll. På fotot var han som sagt nyklippt, nu har han päls så det bara svänger om det. Jag har gett mig sjutton på att se hur lång den kan bli så länge den inte är till besvär för Plupp, men det verkar ha stannat av nu. Snart får jag väl ta fram trimmern för nu börjar det äntligen bli varmt ute häruppe och jag vill ju inte att han ska få värmeslag, för pälsen är ju tjock!
Jag fick Hugo i början av februari, men jag har haft stora problem med att hitta ett passande namn åt honom. Jag har hjärnstillestånd numer när det gäller att finna på passande namn. *suck* :)
Mvh,
Moa
#8 Fast jag tror att långhåriga marsvin är anpassade för att ha just lång päls. Har för mig att jag läst någonstans att deras päls snarare fungerar som ett värmeskydd(någon får rätta mig om jag har fel)? Solskydd blir det i varje fall.
Jag tycker att han passar bra som en Hugo ^^ Jättefina färger hade han. Har du de tre hanarna ihop alltså? Hur går det? =)
Jaså? Vad intressant, det visste jag inte. Jag har hela tiden varit orolig att det ska bli för varmt för honom. :)
Nej, tyvärr går ingen av dem ihop med varandra.. :S Här har du tråden om det så får du uppfriska ditt minne, du var nämligen den första som svarade. :) http://marsvin.ifokus.se/Forum/Read.aspx?ThreadId=c0ad848d-b361-4cb6-811b-aecfcdc09567&GroupId=e1c437f4-263a-413a-a7ed-0aecb0a66512&GroupType=Se.iFokus.Community.Board.ForumGroup&ThreadListPage=1
Mvh,
Moa
Hugo är galet söt! Men vad är det för färg? Ser inte om det är vitt eller ljus lilac? och sen golden? saffron? Toksöt i alla fall.
I mina ögon är han smutsgul. :P Men han är vit med inblandade hårstrån i gulbrun färg, och röda ögon. :) Det gulbruna syns mest baki rumpan.
Mvh,
Moa
White/saffron då kanske? Jag tror att jag önskar mig en likadan, haha… :)
#10 Ja, just det! Nu när jag läser det igen, kommer jag ju ihåg ;)
Hörnburen är jättefin och dina pojkar också! :)
Hugo är urläcker och har verkligen fått kläm på sfinx posen *s*
#9 - Jag har läst precis det samma :)
Hanna
#13 Det verkar låta rimligt.. :) Jag har väldigt dålig koll på marsvinsfärger, så det är bra att ni kommer med tips! :)
#15 Tack för komplimangerna! :)
Haha, sfinxpose, det måste jag komma ihåg. :P
Här kommer ytterligare en bild på Hugo, fast på rumpan där man tydligast ser färgen. Ni får ursäkta för de mörka bilderna, men jag hoppas att ni överlever. :)
Mvh,
Moa
Fräck bur! Har aldrig sett sådan förut ^^
Hugo är ju jättecool, och vad lustigt han ligger med framtassarna :P
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus
Hugo ligger som en liten hund :D Hela han är fräck, han ser nästan lite "nerkissad" ut. På ett positivt sätt ;)
Sugen på att föda upp ridgeback? Jag lägger uppfödningen på is ett tag framöver och säljer därför lite avelsdjur. Mejla eller PM:a här på ifokus om du är intresserad :-) Även keldjur finns naturligtvis.
http://www.freewebs.com/binajismarsvin
*asg* Hur kan man se nerkissad ut på ett positivt sätt? :P Han är frän, javisst, och hur tuff som helst när han springer runt på golvet, men jag tycker inte att han är vacker för fem öre. Han är charmig och söt, men inte snygg. :)
Mvh,
Moa
#19 - Skönheten ligger i betraktarens ögon ^^
Hanna
Vilken fin hörnbur och vilka fina marsvin! :)

Helgosiga marsvin.
Hugo ser charmig ut och namnet ser ut att passa honom.
Marsvin 4-ever
.

Håller med alla andra! Hugo var ju jättehäftig! Han skulle kunna göra jättesöta bebisar tillsammans med min crestade lemonagouti/cream dalmatinerhona som är pe-bärare… ;-)

Fina marsvin! Cooool bur!