Sätta fast vaxduk som burbotten?
Jag har letat lite här på sajten för jag har för mig att jag har för ett tag sedan sett golvburar med vaxdukar i botten. Jag ska nämligen bygga en själv om cirka två - tre veckor och är lite intresserad av hur ni fick fast den och lite sådant.
tacksam över bilder som jag kan visa för min bygghjälp, farfar denna gången haha :)
mvh Linnea.

Köpte en rulle dubbelhäftande tejp på Flügger färg.
Envishet och drömmar
#1 tack! det var bra ska föra det vidare till farfar haha :)

Vill du ha en bild på tejprullen? 
Envishet och drömmar
Nja, visst finns det väl en del som har vaxduk, men jag rekommenderar istället plastmatta. Det är mycket tåligare och blir en mycket bra botten.
Bilder finns i tråden här. Läs också artikeln "Eget burbygge" :)
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus
I en av burarna har jag våtrumsmatta & i den andra vaxduk. Fördelen med våtumsmattan är att den är stabilare/rejälare (den är fasthäftad) Så man behöver ej byta den på lång tid. Fördelen med vaxduken (oxå fasthäftad i golvet på buren) är att den just är lätt att ta lös då den kan kräva fler byten.
Marsvinsmaffian - marsvinsinspiration på internet
Jag har våtrumsmatta som är fastsatt med stark självhäftande tejp, våtrumsmattan är hur lätt som helst att flytta ur och på så sätt är det enkelt att damsuga spåndamm under den (det blev tyvärr inte så väldigt höga kanter på plastmattan).
Mvh Felicia

Vi har plastmatta som är fastlimmad och tätad med silikon i hörnen. Men jag tror absolut att det funkar med vaxduk också! Häfta eller tejpa isåfall fast den, så kan du byta ut den om det skulle vara så att det behövs. 
Det borde väl gå att sätta fast waxduken med häftpistol typ ?

#8 Jepp.
#3 om du har lust att slänga in en så ja tack!
amen gud vad bra detta låter! jätte tacksam :)
Men hur ska jag göra om nu denna våtrumsmattan inte räcker upp i kanterna, för kissar dom och så, så kanske det kommer på katerna och går igenom träet?
Kan man sätta en waxduk på kanterna och en sådan matta i botten? :o
#10 Våtrumsmattan bör gå upp på kanten åtminstone ett par centimeter. Gärna till upp på halva katen om man har tillräcklig bredd på den. Men visst funkar vaxduk under våtrumsmattan om det skulle vara så ;)
Mvh Felicia
#11 amen dåså, vad bra! tack så mycket :)
#12 fint alltså! :)
Farmor sa också att det kanske var svårt att få dit den, vi får se vad huvudkontoret säger haha.

Jag hade ett himla jobb med att få dit vaxduken, en stabilare matta hade jag aldrig lyckats få till i hörnen. Fast nu har mitt hemmabygge dubbel vinkel i hörnet pga plexiglaset så det blir extra krångligt i hörnen framtill.
Jo hörnen hade vi också problem med, men det gick till slut. :)
Det ska nog gå bra hoppas jag :)