Marsvin iFokus

Marsvin

Etikett: utställningar
Läst 666 ggr
patricia76
0

Hur fina är mina marsvin?

Hej

Jag undrar igentligen hur fina ina marsvin är.

Kan man bedöma genom att se en bild ??

kram patricia

Ändrade din rubrik, tänk på att skriva en så utförlig rubrik som möjligt för att göra det enklare att hitta bland trådarna i forumet. //Hanna

emelie92
0

Menar du om dina marsvin är rastypiska eller välskötta?

patricia76
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

om de är utställnings bara liksom.

självklart tycker jag att mina är fina men skulle de "duga" att ställa ut?

Aristarcos
0

I pet klass kan ju alla ställas ut tror jag har läst 6 månader som minsta ålder, för de har väl inga stamtavlor antar jag *S*

Abico
0

Sålänge dom inte är registrerade så kan du inte ställa ut i rasklas.
Men i pet funkar dom absolut! Där får marsvinet se ut hur som helst och det som bedöms är hur välskötta och trevliga dom är.

#3 - Från 2 månader upp till 6 år är det som gäller :)

Hanna 

Moa-15
0

Tycker inte du ska ställa ut dom.

Men jag får ju inte skriva så men det är bara ett tips=)

tantnett
0

Tycker dina marsvin ser oerhört underbara och jättefina ut.

Detta med utställningar behöver inte vara att man tvunget skall "jaga" rosetter och placketter.

Har man bara sina marsvin som sällskap så är man ju mest intresserad av att få en expertis bedömning på sitt djur för skojs skull.  Man älskar ju sitt marsvin lika mycket oavsett hur det går på utställningen.

Sen är det ju inte heller fel att få veta hur marsvinet är i kondition m.m. Så visst kan dina marsvin ställas ut.

Marsvin 4-ever Tungan ute.

FeliciaS
0

Hur fina dem är kan man bara själv avgöra ^^ Alla marsvin är otroligt fina, oavsett hur se ser ut :P Jag tycker dina marsvin är jättefina.

Däremot hur väl de överensstämmer med rasstandarden är rätt svårt att avgöra endast av en bild. Där spelar pälsen stor roll. Men i Pet kan du absolut ställa oavsett vad, och det är ett jättebra sätt för att veta hur välskötta marsvinen är och i vilken kondition osv.

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

patricia76
0

#5 jag har inte sagt att jag ska ställa ut dom utan bara om de KAN ställas ut.

Jag vet att en del anser att man inte ska ställa ut djur men det är helt och hållet upp till ägaren för det är ju ändå den som känner sitt djur bäst.