Färger på hona

Lite småknepogt när bilderna är tagna med blixt, jag misstänker att hon är mörkare egentligen? Jag tror faktiskt att det är en ljus goldenagouti/golden, men du får gärna ta fler bilder på henne i dagsljus utan blixt. :)
Jag ser inte riktigt jag heller, men jag tycker det ser ut som en goldenagouti/cream golden. Men som sagt, inte riktigt säker :)
Ser lite ut som Seras färg fast mer brun. Hon är ju buffagouti (och vit). Skulle gissa att din hona är Goldenagouti/Golden. Eller kanske Goldenagouti/Buffagouti/Golden.
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

Jag skulle också gissa på att hon är ljus goldenagouti/golden.
Marsvin kan bara ha en sorts agouti samtidigt, de kan alltså inte vara både buffagouti och goldenagouti. Och är de t.ex. buffagouti måste marsvinet vara buff, om de har en fläck i den färgen. De kan inte vara t.ex. goldenagouti/buff eller buffagouti/golden.
Blev lite flummigt, men jag hoppas att man förstår ändå.. ;)
Även jag håller med om att hon är en golden agouti/buff. Jag tror mer på cream än golden, men bilder kan missvisa verkliga färgen.
Med Vänlig Hälsning
/Diana Lovatt
Järbo, Sandviken zon 4

#6, goldenagouti/buff är genetiskt omöjligt, antingen är hon buffagouti/buff eller en väldigt ljus goldenagouti/golden. :)
#5 Blev lite konstigt det jag skrev men jag menade att hon antingen är buff- eller goldenagouti och golden =P
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus