Inbillad skillnad mellan teddy & rex??
Jag trodde först det var undantag eller sammanträffanden men jag tycker mig urskilja ett mönster av att teddymarsvin är lite mer "cobby"/"grövre"/biffigare i frampartierna än rexar, generellt sett alltså? Detta är endast nåt jag uppfattat utifrån foton från aktiva utställares marsvin. Ni med båda raserfarenhetern (& då enligt utställningsnormer) kan detta stämma…
Marsvinsmaffian - marsvinsinspiration på internet
Det sägs att man kan se viss skillnad. Jag tycker att det är lite sådär med det, teddys är oftare "färggladare" än rex som vanligast går i agouti och jag tycker väl att rex kan bli större i storleken.
Men det finns väl färgglada rexar och stora teddys och då kan jag inte se skillnad längre utan att titta i stamtavlan ;)
Hanna
Jag tycker samma sak faktiskt ;) Fått för mig att teddysar är lite biffigare fram än rexar. Men jag har tyvärr ingen större erfarenhet av strävhår, så jag kan inte riktigt säga något med säkerhet.
/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.
Hrm, jag vet faktiskt inte. Det jag har lagt märke till är det som Hanna nämner - färgerna.
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus
*putt*

jag har hört att om man parar dom två raserna så blir det släthårigt?… men jag kan ej se skillnad alls…
Det är ingen ordning på allting, man hittar inte vartendaste dugg.

#5 Det stämmer, parar man en rex med en teddy så blir det släthåriga ungar eftersom dom är genetiskt olika även fast dom ser likadana ut.
*puttar fram*