Presentera dina marsvin LIVE!
Jag tycker att det visas alldeles för lite filmer här inne och lånar därför denna idén från kif.
Titta gärna hur dom gör och låt er inspireras. ;)
Den går alltså ut på att ni ska grabba tag i eran kamera/filmkamera och göra en film presentation av era marsvin. :P
Berätta om dom, visa hur dom bor, kanske tillbehör till dom eller vad vet jag.
Så kom igen, nu vill vi se era marsvin live! :P
Kan inte du börja..? :P Så att man får lite idéer.
Vilken kul idé :) Tyvärr har jag ingen fungerande video kamera…
Hanna
Jag tänker göra men kan inte förens imorgon då jag är hemma :)
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Hej!
Här är en video på mina marsvin Hoppas det funkar?

Denna tråd finns även på hamster.ifokus där jag presenterade en hamster förut xD
Ska absolut presentera mina marsvin live oxå, + kaninen inne på kif. ^^'
#1 jag skulle gärna göra det, men först vill jag få youtube att fungera och städa mitt rum. xD
Jag hittade pappas kamera och den hade tydligen någon videofunktion. Så om det fungerar så kommer den ett klipp från oss snart. Men det blev en väldig massa "ehmm…" ;)
Hanna
ska testa om det fungerar
Så, nu ska vi se om jag får in den första filmen här åtminstone.
Jag har fått ordning på en som presenterar marsvinen också men det tar nog en stund till att ladda upp den.
Hanna
Oj. Vad många hoppar dom inte ur? Sålåga kanter
#25 - Det är bara Vincent som varit ur en gång och då hade jag staplat handdukar upp mot kanten så det var mitt fel ^^
Hanna
Kul tråd! ;) Måste se till att filma någon gång då ^^
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus
#17 För mig är det egentligen mitt internet som krånglar när jag ska installera Flash playern som behövs till youtube. men nu har jag instalerat mosilla firefox istället så nu funkar det. :)
#24 Jätte söt film. ^^,
#22 Så söta marsvin! Jätte gulliga, hade dock varit lite roligare att höra nån information om dom och kanske hur dom bor? :)
Dom bur i en marsvins bur=) Har en video på dom i den också ska se;)
#30 Samma här, känner inte heller att jag har överdrivet mycket att visa… Men det finns kanske dem som tycker det är intressant ändå ;P
Mvh Felicia
#30 - Klart att du ska visa!
Jag vill ju se vat Chintzen & co bor ^^
#31 - Jag tycker att det är intressant! :P
Hanna
#30 Nu kom jag på att jag missade se hur de bor :P
#32 Okej ^^ Just nu har de väl däckat eftersom de fick en jättehög med grönt förut, men när de piggnar till igen ska det väl vara lite roligare kanske.
Mvh Felicia
Ja vissa NU Det är ju kul att se hur andras marsvin har det!
Varför skulle det bli mindre intressant då det bara är två marsvin?
Blir ju bara roligare då=)
#34 - Du får visa hur dina bor också :)
Hanna
#34 Bli roligare om det bara är två? Hur då…? ;)
Mina tre flickor kan faktiskt vara riktigt underhållande, men det sker inte på beställning :P
Mvh Felicia
Jo. Då har man ju oftast lärt dom lite trix(Kanske bara jag som gör det?)
När det är 10 stycken så blir det väl inte lika (Personligt) När man har så många att koncentrera sig på.
Hur dom bor?. I en stor marsvins-bur inte så intressant att filma;) Roligare att filma när dom äter gör trix springer o.s.v=)
#37 - Haha, det är tur att smaken är olika :P Jag tycker tex. att det är mycket roligare att se ett gäng marsvin studsa runt och busa i en bur än ett marsvin som kan gå baklänges på kommando *s*
Hanna
Camilla, jag tänkte faktiskt samma sak igår ;) När jag såg kanintråden funderade jag på att starta en sån här, men du hann visst först.
Ska väl ta och filma med min dåliga kamera och se om det blir något. :P
#22 Vilka fina filmer ! ^^ Sötnosar.
#24 Vilken söt film =) Haha, så gulligt att Tilda snor maskrosen från lilla Sophie(det är väl sophie?)
/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.
Sådär, här kommer en riktig presentation. Mycket nöje :P Nu glömde jag säga hur gammla alla var men, man kan ju inte komma ihåg allt ;)
Hanna
#43 Fina filmer du har lagt ut. :) Sett båda två nu, men jag vågar inte prata ;)
#43 Vilken superfilm! ;) "Hon ser sötare ut än vad hon är" *ler*
Mvh Felicia

Nu är det min tur :D
Inte så seriös kommer nyare senare under året.. tror jag :)
Igga mitt stökiga rum och min pipande barbie röst :P
Vilka konstiga burar alla har? Mina skulle hoppa ur buren.Dom kan hoppa väldigt högt=)

#43-48 Helt underbara videor:P Jättesöta båda två:D Skulle aldrig våga prata med mina marsvin:P
Här kommer en direkt länk till två video klipp.
Först är det när Cofy äter en vindruva utomhus.
Sen filmar jag lite i buren. När dom får en morot;-)
PS! Någon som vet hur man får in videon direkt i kommentaren? Från photobucket?
#51 - Jag försökte få in videon direkt men det gick inte. Kanske fungerar det inte med photobucket..
Jättesöta klipp var det iaf. :)
Hanna
#49 Konstiga? Skulle inte jag vilja påstå, jag tycker bokhylleburar är så mycket bättre än gallerburar på många sätt :) Du kan läsa mer om det i artikeln "Eget burbygge"…
Mvh Felicia
Jag har gjort en video, men hjälp vilken göteborgsk dialekt jag fick
Haha, så brukar jag inte låta. Jag lät enormt nervös/uttråkad också. Jag får göra en ny senare ;)

# 24. Men varför klipper du inte luggen på henne om hon inte ser något? ;-)
Envishet och drömmar
#48 Vilken fin video! :) Du har väl inte pipig röst, jag vill inte ha min röst eftersom att jag tycker den är så mörk.. :P
#51 Vad söta videos, speciellt den andra när alla ska ha moroten ^^
#49 - Haha, konstiga? Nae ;) Fruktansvärt praktiska, stora och ljus skulle jag vilja säga. Gallerburar ser så tråkigt ut, speciellt om man har flera marsvin.
#54 - Vi gillar götebörsk dialekt här, det låter ju så mysigt!
#55 - Hör du inte vad jag säger männska, hon är ju ett monster ;) Haha, nä jag brukar faktiskt klippa upp luggen lite när jag tar resten av pälsen och egentligen hänger den nog inte ner så mycket framför ögonen, hon är bara väldigt förvirrad hela hon lilla Irma *s* Lite blond sådär (A)
Hanna

Jag gjorde en, men gud vad min röst lät konstig ^^
/ Stephanie-D
Medarbetare på Jack russell terrier iFokus, Tonåringar iFokus och The Sims iFokus
"Creation" visa den endå blir ju bara roligare om du låter lite roligt=)

Man tycker ju alltid att ens egen röst låter jättekonstig. 
Ja, kom igen visa din film nu. Finns väl fler göteborgare här inne! Exempel jag.. ^^

Och jag. Fast jag pratar inte så mkt göteborgska. 
#54 Du får visa den ändå Louise, du tycker säkert att det är värre än det är ;) Och det är bättre än stockholmska ;P
#59 Haha, du uttalar ju Eragons på stockholmska - Eeeeragons ;)
Mvh Felicia

#65 Eller hur! Jag blev lite orolig där, vafan har jag sagt fel hela tiden? Men det kanske jag inte har då. 
Vet nog varför det inte gick att lägga ut direkt.
När man har redigerat den i photobucket går det inte.
Nu kommer en liten video som inte är redigerad.
Hoppas det fungerar.

Jag säger ärragons! 
#65 Då uttalar jag Eragons(som erragons) på göteborgska då antar jag. Haha. Jag skyller på alla mina göteborgsvistelser
Ni göteborgare är för manipulerande med ert sätt att betona saker.
Nä jag ska göra en ny film nu ;) Om den blir ännu sämre kan ni få se den första i alla fall.
#69 - Oh, vindruvor som är så gott :)
#70 - Haha ;)
Hanna
Hoppas på den första!
#71 - Säger du också Ärragons då?
(Det känns som om vi skulle skapa en ny tråd om uttalet på Eragons ;))
Hanna

vad roligt att några stycken redan lagt ut filmer! jättekul att se och få höra hur folk låter :)

# 74. Ja, vi borde nog skapa en ny tråd, nu vågar jag inte göra någon film om Allan… ;-)
Envishet och drömmar

Jag fick också lust att nörda mig lite och filma mina marsvin, men det är alldeles för mörkt i buren nu så det får vänta tills imorgon. Tur det, då kanske jag hinner återfå min impulskontroll. 

#77 haha. vi lär väl inte växa ifrån det nu.. :P lika bra att filma! vore jättekul att se. bor du kvar i göteborg förresten?
Nörda mig???
Har du ingen lampa?
Såklart man säger E/Ärragons, lite svårt att skriva hur jag uttalar det ;) Alla jag hört säga det säger iallafall som jag (göteborg) ^^
#76 - Du får hoppa över Eragons biten bara ;) Säg att hon är från Götebörg *s*
#77 - Nörda på du bara, välkommen i klubben.
Du skulle sett syrrans min när hon kom hem (Det är hon som smäller i dörren 03:04 i #43) och jag står på alla fyra i marsvinsburen med kamera och pratar med mig själv *s* Hennes kompisar idiotförklarar mig redan något, tänk vad kul om dom varit med henne och hört mig ligga där och prata *s*
Hanna
Kan väl säga det sedan om jag gör en film .. :>

#79 Ja alltså… jag menade inte att vara dissig. 
Klart jag har en lampa, men det hjälper inte så mkt. Bättre med dagsljus.
#81 Haha! Inte helt socialt accepterat när man är 10+ alltså. Men skit sak samma. Vi kunde ju ha samlat på frimärken eller nåt, det är väl ändå "värre"?
#84 - Det är trist att marsvin har en sådan "småbarnsstämpel", det är åtminstone så jag upplever att icke invigda upplever det ;)
När man fyllt 11 år ska man skaffa ett coolare husdjur än marsvin. typ katt, hahah.
Hanna

Haha, vilken rolig tråd. Jag måste filma mina små grisar.

#85 det värsta är ju att alla oinvigda tror att smådjur passar småbarn, fast det snarare är tvärtom. det är ju lättare att sköta en katt än marsvin
#87 - Ja, det också :/
Marsvin är förvisso oftast väldigt bra med barn, de flesta är lugna och trevliga djur. Men det gör tyvärr att det finns föräldrar som köper marsvin till sina barn och lägger hela ansvaret på dom.
Hanna
#85 Jag skaffade marsvin som 11 år! ;)
Det var då mamma och pappa tyckte jag var redo för det. Eftersom när jag var fem år fick jag mitt första marsvin, min bror hade då ett han var sju. Dom gav vi bort med en annons på blocket. Tragiskt.. Men mina föräldrar lärde sig iallafall.
Äsch, jag tänker ladda upp göteborgsdialektfilmen då, eftersom ni bett så snällt ;P (och eftersom den andra filmen blev ännu kassare, pga dåligt ljus och även plötslig lidingödialekt *s*)
Håller på att krånglar med youtube, det går segt… ska försöka med vimeo istället.
#96 Hoppas verkligen på att få se den ikväll! :)
Nä, det verkar som att hela internet segar för mig just nu. Det har gått en minut och bara 2% av filmen har laddats upp. ;) Så himla stor var filen inte. Jag gör nytt försök imorgon. Då har jag ju dessutom mer tid på mig att göra en ny film. :p
#96 - Det var väldigt vad du har många olika dialekter för dig då ;) Kan du inte lägga in en film där du visar upp ett par olika dialekter bara? ;)
Hanna
Vilka roliga videos! :) Jättekul att få se en massa olika marsvin live samt att dessutom få veta mer om dem. ^^
Tycker inte att Abico talar överdrivet mycket göteborgska. Mer åt väsköttahållet i så fall. Göteborgskan är ju lite grövre. Fast en oinvigd, som inte kommer från västsverige, hör nog inte så stor skillnad på de olika inbördes dialekterna, eftersom tonaccenterna sinsemellan är så lika varandra.
Erragons säger jag :P
#93 Menar du att dina marsvin går ut varje gång de ska kissa? Wow!
#100 Jag kan presentera mina marsvin på finlandssvenska då *s*
#101 Nä, det gör hon inte ^^ Inte jag heller tror jag… Det blir väl till att döma när jag lägger in min film. Om jag vågar ;P
Mvh Felicia
#101 - Men så bor jag ju inte i Göteborg heller ;) Fast jag kanske blir totalt utmobbad för att jag inte kan prata göteborska nu när jag ska börja pendla till Göteborg till hösten ^^
#102 - Klart att du vågar, jag förväntar mig ett klipp från dig när jag loggar in imorgon eftermiddag ;)
Hanna
#103 Det är nog folk från hela Göteborgsregionen ska du se. Den ända på min skola som pratar göteborgska är väl samhällsläraren *s*
Förvänta dig inte för mycket nu, börjar kl. 8 imorgon och slutar 15, sedan bär det direkt av till stallet :P
Mvh Felicia
Ingen mer som ska lägga ut video?
Skyll inte på att det tar lång tid.
VI VILL SE ERA MARSVIN!

kom igen! lägg upp lite filmer nu, annars gör jag det. man är väl en vuxen människa (haha)

#125 Haha! Du först.

jag har gjort en film! fick inte med allt på första försöket, men den filmen känns minst tillgjord.. vi får väl se vad jag kan åstadkomma
Vad är det som är så jobbigt med att lägga ut filmer på era marsvin?.
Det är ju inte ni som ska dansa framför kameran?
Det är ju marsvinen;-)
#128 Lovar ska fixa det snart. ska bara städa rummet och hmm.. ja spela in nån film. ;)
Du behöver inte städa rummet för våran skull
Vi vill se hur det ser ut i vanliga fall;-)

vart kan man redigera sina filmer nånstans? photobucket och vimeo funkade inte för mig
Nä det går inte att lägga in dom om man har redigerat dom i photobucket.
Men man måste ju ladda ner dom där iaf,
Och sen lägga ut dom här utan redigering.
#131 - Movie maker ska väl gå att redigera i, kan inte programet dock.
Hanna

fast jag vill inte använda photobucket/vimeo. finns det något annat?
Vet inte you tube?
Snart kommer en till video på mina marsvin
Jag låter väldigt lodigt men det är ju bara kul
Som jag brukar säga.
Ska bara ladda upp den
#131 Movie maker är ju bra för sånt. har du windows xp så finns den i startmenyn ett väldigt lätt använt program. :)
#130 jo, jag måste städa det ser verkligen hemskt ut just nu. xD

Vad hemskt det är att höra sig själv >< Jaja, jag vet inte om det här funkar, men vi får väl se.
[
#137 - Visst är det otäckt att höra sig själv ^^ Men man vänjer sig rätt fort tycker jag.
Jättefin film var det iaf. :)
Hanna
Alla har ju hemma gjorda burar.
Är det inte svårt att få den helt ren?
#139 - Nej, jag tycker faktiskt att det är lättare än en gallerbur. Allt som behövs är en skopa (tänk foderskopa för häst) och en sopsäck, bara att gräva ur och det går på ett kick. Skulle det vara äckligt i botten är det bara att ta lite såpa och en tvättsvamp och gnugga.
Hanna
Det skulle aldrig gå med en sån bur för mina marsvin. För dom hänger så på gallret när man kommer med mat,Utan galler skulle dom hur lätt som helst hoppa ur, Cofy det yngsta marsvinet kan hoppa väldigt högt=)
Gick inte att ladda upp videon som jag tänkte vissa men det kanske var lika bra det.
Lägger ut den här istället.
Då mina marsvin är ute.
#142 - Oj, har du inhägnad tomt - tänkte eftersom du låter dom springa utanför hagen?
Hanna

#142 Det är meningen att du ska PRESENTERA dina marsvin, dvs berätta om dom.. t.ex namn, ras, ålder, personlighet, vart dom kommer ifrån etc :)
Sen måste jag bara fråga, hur vågar du ha dina marsvin lösa? Rymmer dom inte? Risken att dom blir tagna av en stor fågel ökar ju längre bort ifrån dig dom kommer ;o
Nä har jag inte. Men jag har bra kol
Förrut hade jag en bur dom kund smita ifrån.
När jag kom tillbaka var alla bota så var det hela förra sommaren. Men dom försvan inte dom var i närheten Gräset är finare på andra sidan=)
Dom springer också mer om dom får gå utanför buren det är ju bra. Dom alla är lite tjocka=)
#142 söta marsvin du har! :)

#137 Så kul med en till film! :) Den var jättebra.
Vad för ras är Lilly(rätt stavning?)?
Har du inte städat än Camilla?
Jag väntar på din video?

#152 Lilly är en teddy :)
Abicos filmer funkar inte för mig ;/
#156 - Märkligt :/ funkar vimeo klippet i #137 för dig?
Hanna
Men jättesöta marsvin och bra presentationer :D
#154 har städat alla burar idag men inte rummet. ^^
Våran kamera vägrar funka! Haha, så ni får vänta mer på mig… Jag tycker också att vi ska skapa en ny tråd - UTAN div. inlägg.
#139 Men så har du jättegullig röst med ^^
Mvh Felicia

#136 tack för tipset! hoppas bara det funkar..

nu är även frågan hur fasiken jag ska kunna bifoga filmen i inlägget? :s

tadaa! då var det dags för min film. hoppas det funkar..
#167 det var en söt video. :)
#167 jätte fint damerna bor :D jag gillade buren *s*

#167 Shit vad välorganiserat du har det! Själv känns det som att jag bor i en lada, och grisarnas saker ligger precis överallt 

#167 Jättebra video, fick lite inspiriation där ^^'
Bla en egen almanacka till marsvinen där man skriver i deras vikt (jag skriver deras vikt i en bok xP) och en kruka där man kan ha grönsakerna. Smart :D
#170 lika här! Vet inte ens snart vart jag har mina marsvin *s* haha :P

#172 Marsvinen är typ det enda som jag vet var jag har, haha. Hos dom är det alltid rent och snyggt men runt omkring ser det ut som ett bombnedslag…
#173 vi har samma problem. dammsuga varje dag mer eller mindre ;) Och jag har tappat bort ett marsvin i röran men hon kom fram igen :P

tack alla! det är nog bara deras grejer som är välorganiserade :P resten ser ut som bondens dag (felhörning av bombnedslag)
tacka vet jag ikea!

glömde nämna att marsvinen är 5 månader :)
Ingen som har en köpt bur?.
Verkar vara vanligare att gör den själv.
Har gjort en presentationsvideo.
Men vet inte om jag ska lägga upp den
Mest för att jag filmade med mobil kameran därför är det dålig kvalité och för att jag låter lite lodigt;)
Iallafall några verkar ha samma problem som mig *PUH*, fin i marsvinsburen och med deras tillbehör. Fint och fint men man vet var man har det och på mitt rum är det en enda hö-röra :P
#167 Håller med alla om att din bur är megasnygg och fint inredd! :D Fina grisar också, såklart. :) Var kommer plastmattan ifrån? Den är i alla fall grymt snygg.

#180 Hornbach 
#181 Aha, är det en affär? Finns nog inte här i Jkpg dock. Ja just det, såg i fleecetråden att du hade en likadan. Läckert, som sagt! ^^

#182 Ett byggvaruhus. Finns här i Göteborg! 
#167 - Jättefin film!
Alma har precis samma uttryck som min Greta i ansiktet ^^ Sötnosen.
Får också berömma din ordning och inser att jag behöver köpa fler förvaringslådor *s*
#170 - Det är väl samma sak här ungefär ;) För det mesta ligger klosaxen på golvet och borstarna i sängen *s* Men sedan jag slängde ut mattan har jag iaf. inte en sågspåning/höig matta som ska dammsugas varannan dag för att se okej ut. Nu kör jag bara med sopborste tre gånger dagligen och kan inte förstå hur jag stod ut med allt dammsugande ;)
Hanna
Här kommer en snabb skapad av mig om mina marsvin
"att klaga är som att gunga gungstol... man kommer ingen vart men man har något att göra för en liten stund"

jätte fina videos!

Jag försökte göra en video, men det blev minst sagt inte bra. Vid första försöket vågade jag inte säga något, vid det andra började jag prata utan att veta vad jag skulle säga vilket aldrig slutar i annat än katastrof, och i tredje tagningen pussade Julgrisen linsen tills batteriet tog slut… Succé…
Envishet och drömmar
#185 - Jättefin video :)
Jag tycker att Albin är superhäftig ^^
Hanna
#185 jättefin film!
(Jag blir alldeles rörd det du säger om Ninni)
jag ska oxo göra en jag lovar eller två blir det nog om de ska rymmas allihop!
#167 Vilken söt rumpa Alma har! ;) Jag har en likadan bur, likadant hus (tror jag), en träbro och likadan plastlåda för kraftfoder! haha, kul :)
#185 Vad fint de bor! Och vilken härlig norrländsk dialekt du har ;)
#188 Albin totalcharmade mig med, vilket härligt temperament han verkar ha! :)
Mvh Felicia
#185 Underbar video! Det märks att du verkligen gillar dina grisar. :) Jättefina allihop och vad fint de bor. Albin är ju supercool. :) Men vad rädd jag blev när Odessa skuttade iväg, haha! :D Jag flög säkert två meter upp i luften - var inte beredd på det. ^^
Jag gör nog en film i helgen istället.
**
#185 #167** Jättebra videor! =) Coola grisar ni har.
Tack alla för era fina ord. Ja Albin han är störtcool!
#191 *haha* Odessa gör alltid så där. En fegfis.
"att klaga är som att gunga gungstol... man kommer ingen vart men man har något att göra för en liten stund"
Jättesöta videor :)

#181 jag köpte min plastmatta på bauhaus, nästan samma som hornbach. tyskt och gött! priset är nog detsamma också, bara att bauhaus ligger närmare mig än hornbach
(är det bara jag som inte får upp den riktiga inläggsrutan i just den här tråden?)
Mamma har lyckats låna en fungerande kamera på jobbet som hon tar med hem ikväll…, så förhoppningsvis hinner jag filma idag eller annars imorgon ;P
Mvh Felicia
Här kommer videon på mina marsvin! :) Om ni undrar varför Konrad ser så konstig ut så är det för att jag rakat av halva pälsen förut för att smörja in honom :P
Ni får ursäkta min täppta näsa och andfåddhet låter helt skum men det är pollenallerginsfel ^^
#197 Jag ser ingen video. Glömde du att bifoga den?
Ja men nu är det fixat :)
#197 Fin video! Jag älskar Konrad, den lille rödtoppen. ^^ Vad kallas hans färg/teckning?
#197 Vad fint! :) När i juni ska Eivy få sina ungar?
Mvh Felicia
#200 Han är Choklad/golden men det är ganska dåligt ljus och samma med Eivy det är därför jag parat dom ska få fram små mini Konrads :P

Jag har ett youtube konto men hur får man in videon i inlägget?
Jenny
Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!
Kika gärna in på min blogg
#201 Tack :) Hon kan föda som tidigast 2 Juni :) Så i början på Juni iallafall :)

Får se om jag kom på det nu & det funkar ;) Kvalitetn på filmen blev inte så bra men ni ser vad det är i alla fall. Den blev ganska mörk också men aja ^^
Jenny
Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Vilka fina videos ni andra hade :)
Haha jag låter som en riktig flummpelle när jag pratar x) men man får väl bjuda lite på sig själv 
Jenny
#206 det var en söt film, kanske att du pratar lite fort ibland , men det går att höra vad du säger. ;)

#207 Öum jo jag har en förmåga att prata för snabbt ja, min äldsta kompis förstår vad jag säger men då har hon känt mig sen 2 årsåldern ;) Om ni inte hör vad jag säger får jag spela in en ny ^^
Jenny
Lite mörkt men annars var den bra=)
#195 - Trevlig video :) Håller tummarna för fina bebbar i juni sedan, hon såg allt lite rund ut ^^
#205 - Skönt att höra att Kålan är bättre :) Och kul att se hur dina grisar bor också, jag hade då inga problem med att hänga med i vad som sas - men så är jag en snabbpratare själv ;)
Tillägg till tidigare diskussion om hur man uttalar Eragons, mina kompisar har idag högljutt förklarat att jag uttalar det helt fel. Jag menar dock fortfarande att alla andra har fel, Erragons låter dumt ;)
Hanna

#196 jag får inte heller upp nån riktig inläggsruta :s
kul att vi har samma saker! fast din bur är ju ändå mest skillad, med en övervåning i plexi o allt 8)

roligt att se allas filmer! nu väntar jag bara på felicias och delxue :) kom igeeen

#210 Ja det är roligt att hon blir bättre :) Är dock inte så jätte nöjd med buren utan hade tänkt att bygga en av en bokhylla när jag nu får tid & pengar ;P Haha toppen att någon förstod då i alla fall!
Jenny

Oj, läskigt! Men jag hakar på. Lite svårt att hålla ordning på både kamera och sallad samtidigt. ;-)
Oj. Hur vågar du. Tänk om dom ramlar ut!=)
dom är jätte söta.
Tack för att du vissa upp dom!

#215 Åh va härligt med ett helt rum med marsvin! Nu blir jag avundsjuk.

#126 De håller sig faktiskt väldigt bra på insidan av burarna. På förra stället vi bodde hände det vid ett par tillfällen att någon ramlade/hoppade/skrämdes ur buren men ingen kom till skada som tur var. Visst står de med tassarna på kanten ibland men kanterna är trots allt ganska höga. Nu ska jag bygga nya burar och då kommer jag iaf sätta nät åtminstone på kortsidorna för säkerhets skull.
#215 - färgerna på alla dina gör mig knä svag! Du får möjligvis räkna med att jag kommer vilja ha något om några ungar planeras!
Jätte fint i överigt också :)
#216 - marsvin hoppar inte ur. Dom förstår nog att dom kan göra sig illa :)
#197 Vilken fin film. :) Hoppas att du får månaa söta choc/go bebbar.#205 Söt video! "Säg hejdå tjockisar", haha ;) Det lät lite gulligt.
#215 Det är så kul att se dem när de äter, vissa nappar åt sig och springer iväg, andra hugger in direkt på platsen när de får den och de små skygga bebisarna ligger på lur tills du kommit ur sikte innan de vågar sig på att smaka på salladen. :p Jag tycker fortfarande att det måste vara jättesvårt att se skillnad på alla i samma färg.

#212 Jag ska, jag ska. Jag filmade faktiskt igår kväll men det blev alldeles för mörkt. Kul att lyssna på mig när jag babblar och marsvinen bara ser ut som svarta skuggor på skärmen liksom 
#205 Vilken smart burlösning! Jag hade förresten inga problem med att förstå vad du sa. :)
#215 Jättefina grisar, verkligen! Madeira verkar väldigt mysig och framåt! Vad de visslade allihop när du kom med maten. Lät som en flock kanariefåglar, hihi. ^^
#215 - Kul att titta in hos dig också, fast mina grisar blev allt bra sugna härborta och stämde in i salladsropen dom också, synd att deras matte inte har någon sallad hemma att ge dom bara *s*
Hurpass stora blir de nya burarna?
Hanna
#215 Haha, vad modig du är! Jag vägrar att höra min egen röst, sådeså. :) Men du det var inte en liten ridge han hade, lillkillen..! Går det inte att regga som ridgeback? :p

#223 De nya burarna blir 154 * 50 cm. Sen blir det eventuellt en stooor bokhyllebur lite längre fram också.
#224 Ähhh, vi är ju bara en liten skara som tittar på filmen. :-) Kom igen nu Ida! Och ang ridgen - visst är den snygg! ;-) Har precis lagt upp en till film, där syns det ännu tydligare.
#224 Kom igen, Ida ;) Du har ju en bra röst. Inte har du en massa konstiga dialekter för dig och mumlar när du pratar hela tiden, som mig, i alla fall.
Du måste visa hur fint dina marsvin har det ju!
#224 - Klart att du ska visa hur dina marsvin bor, jag är så nyfiken ^^
#225 - Härligt :) Ser fram emot att se resultatet så småningom.
Hanna
#205 Vad fort du ränner iväg med pratet ^^ Men inte så det var jobbigt iaf :) Haha, vad kul att grisarna springer ifrån kameran. Jättefin film!
#215 Gud vad spännande att se dina nya burar sedan ;) Alla mina marsvin har verkligen låtit helt olika, men där hörde jag en klar Frideborgstämma :P Elodie ser ut som Frideborg när hon sträcker sig efter Mirras salladsbit, haha ^^
#224 Klart du ska visa film! ;) Dina marsvin bor ju uuuurfint! Och du kan ju stänga av ljuden när du kollar på den :P
Mvh Felicia
Jag ska ta och filmamina när jag flyttat och instalerat dom i domnya burarna *L*
Nu har i alla fall mamma lånat hem en kamera, så imorgon ska jag väl hinna med en filmning… ^^
#229 Ja, vad skoj! :)
Mvh Felicia

#215 luneas.
vad bra dina marsvin hade det, "trots" att dom var så många :) riktigt fina djur och fin film
#221 deluxe.
jag väntar med spänning!
I morgon ska jag också försöka filma mina grisar. ^^,

#231 Så många? Jag som bara har 14 grisar + 1 till salu + 1 tingad. :-)
# 215. Filmen fungerar inte för mig ;/
14 grisar är mycket!
Har "bara" tre
är det inte svårt att hinna med alla?

#235 Nej, jag tycker inte att det är svårt att hinna med alla. Visst, jag tar ju inte upp alla varje dag men det tror jag inte att marsvinen är ledsna över så länge de har en marsvinskompis. Eftersom jag har marsvinen inne i lägenheten är de alltid nära och jag går säkert in till dem 10-15 gånger per dag i snitt och de flesta är mer eller mindre tama.
#235 Det finns ju de uppfödare som har runt 50 marsvin, eller ännu mer (!), och det kallar jag mycket ;)
Mvh Felicia
Nu ska jag skämma ut mig
Jag ska presentera mina marsvin.
Jag låter helt sjuk.
Men det blir ju så.
Det är ingen bra kvalité på ljudet eller på bilden eftersom om jag har filmat den här videon med en mobil.
Hoppas ni får en rolig stund.
Vad gör man inte?

#238 Haha, mina grisar skulle aldrig anstränga sig sådär för en morot. Möjligen sallad eller bladpersilja men knappast morot.
#238 Vilka morotstokar ^^ Vad heter de och varifrån kommer de? :)
#239 Samma här :P Har faktiskt aldrig haft något marsvin som är så förtjust i morötter. Men det går ner när de märker att de inte får annat när det goda tagit slut *s*
Mvh Felicia
Dom ÄLSKAR morot.
Ja dom Älskar allt som går att äta.

#238 Naw, såna sötisar! Du ser ut o ha så härliga & tama marsvin. Helt underbara :')
Dom kommer från en uppförare ca 20 min bort.
Trodde alla marsvin gillade morötter
Dom äter allt,
Och är som ni ser väldigt tama.
Marsvinen heter som jag sa på videon men det kanske inte hördes.
Giny
Cofy
My
#215 Vad många söta limpor du hade ^^
#220 Tack! :) Ja det hoppas jag också :D
#243 Oj, vilka morotsmarsvin :) Fina och söta var dom.
Skulle inte Camilla vissa upp sina svin idag och så var det någon mer?
Blir kul att se.

tack för fina ord om filmen :)
#215 & 238 mysiga videos med fina marsvin :)
Jenny
Sådär, en till film att roa sig med *s*
Det gick tillslut, med två klipp som jag satte ihop. Kvaliteten är dock inte så bra, men det får ni ha överseende med ^^
Mvh Felicia
#249 - Jättefint!
Det ska bli kul att komma hem till dig snart och spana in buren på riktigt *s*
Hanna
#250 Tack! :) Japp, det blev ju inte så mycket förklaring i filmen ^^ Kanske skulle lägga upp alla 20 videoklipp så man får höra allt konstigt jag säger. Nä, men jag gjorde verkligen bort mig i några av dem, och i den ena hoppade Frideborg ner från hustaket och drog inte med sig ena bakbenet, så jag säger en mening och helt plöstligt stannar jag upp och blir jätteförvånad… Haha :P
Mvh Felicia
#249 Du har verkligen en av de häftigaste burar jag sett. Grisarna måste älska sin roliga bur. :) Fina grisar också. Jag gillar lurvbollen Hera. ^^ Sagas rumptofs är rätt söt med, hihi.
#252 Tack, jag och grisarna uppskattar den också ^^
Mvh Felicia

Söta! ;)
#255 Du får ta och göra en film och ladda in nuuu ;)
Mvh Felicia
Här kommer en till video på 2 av mina marsvin.
My och Giny

Felicia söt fil, & söta grisar :) vad ät det för gren dom har inne i buren ?
Jenny
#258 Tack ;) Det är en gren från ett vildäppelträd.
Mvh Felicia
hur lägger jag in en film måste den vara sparad i youtube först eller, för det funkar inte att bifoga en filmfil för mig!
#260 - Du måste ha laddat upp den på photobucket, youtube, vimeo eller liknande innan du kan lägga in den i inlägget :)
Hanna
#261 tack!
#262 - Ja, man måste vara medlem.
Själv tycker jag att vimeo är bra mycket snabbare och enklare ^^
Hanna

#249 Vad roligt att se hur dina grisar har det! :-) Och nog har frideborg en rätt tjock mage alltid, man såg det när hon vaggade bort från kameran precis i början. :-) Jätteläcker burlösning också!
#265 Använde Vimeo första gången idag, har bara använt mig av Youtube innan, och blev verkligen förvånad över hur snabbt det gick. Superbra! :)
#266 Jodå, den har vuxit mer och fått mycket mer rörelse på sistone ^^ Tack!
Mvh Felicia
nu finns en film från mig på vimeo(lomsen) men imorrn kommer det presentation här, har ju en del djur!
Äsch, nu struntar jag i hur jag låter och lägger in en video här ändå
Jag har säkert missat att säga något.
Ang. det sista, det blev lite fel. Anledningen till att de har så lite saker i buren är inte att de inte gillar hängmattor(jag har aldrig provat det), men jag menade att jag tror att de uppskattar att springa omkring i buren mer än att ha en massa saker i vägen. x)
Deras bur är förresten 120x60, kanske jag kan tillägga.
Här kommer min presentation.
Nähä, nu gick det inte för sig. ;P Får försöka igen.
Syns ingen video???
Sådär.
Varsågoda titta, hehe.
Nu syns den.
Tycker inte du låter konstigt.
Jag har låtit konstigast hittils;)
Jätte bar video=)

#270 vad söta dina marsvin är :)
/ Stephanie-D
Medarbetare på Jack russell terrier iFokus, Tonåringar iFokus och The Sims iFokus
Bra ska det stå inte bar hi hi
#270 - Sötgrisarna :)
Tycker inte att du lät de minsta märklig ^^
Hanna

#270 Så mysiga dom ser ut :)
O vad vuxen du låter ;o
#270 Fint! Ang. burinredning, rör och bollar att putta på, grenar, stenar ;) Om du vill hitta något mer.
Mvh Felicia
Jag har filmat med jobbets kamera men hade ingen sladd att lägga över till datorn med så ni får vänta lite till på min presentation som för övrigt är både av marsvinen och kaninerna, 17 min lång!
#279 Oj oj, jisses ;) Men det ser jag fram emot!
Mvh Felicia
#279 Oj! Det låter långt, kan du inte skära av den så att vi inte behöver se kaninerna också. Vi här inne vill nog hellst se dina marsvin :P
Camilla och Emelie - jag tycker att det är hög tid för er att hålla vad ni lovade :P
Mvh Felicia
Skrattar åt #281, precis vad jag tänkte.. lååång film.
#282 hi hi ucsh så blir det när man glömmer bort. har haft mycket att göra så har helt glömt bort det.
Ja, jag ska visa dom. Kan dock inte visa Ludde och Calvin för dom är hos en väninna (vuxen) som lånar dom ett tag för att hon själv går i marsvins tankar och då kom vi fram till att hon kunde få låna pojkarna ett tag för att få känna på hur det är att ha marsvin igen. (hon har haft det förut) Men mina andra pojkar kan jag däremot visa. :)
Måste bara ta mig tid till att filma dom.

#284 kan du inte filma nu? Jag är så nyfiken :)
#285 Nja det är ganska mörkt just nu i mitt rum så filmen lär tyvärr inte bli så bra.
Bättre att vänta till i morgon isåfall, om jag nu kommer ihåg det.

286# okej hoppas du kommer ihåg!
jupp, ska försöka. ^^,
#270 Vilka stiliga killar! Coronet är en så fin ras. :) Dianthus ser ut som en liten hårdrockare i sin frisyr. :D Vad sociala och gosiga de verkar vara också.
#43 WOW vilken bra film du ahr gjort.
Jag uppskattde att du visade vad du hade höt i (super)
TOPPEN!!!
Putt ;P
#290 - Kul att det uppskattas :)
Hanna
#281 Ni kan ju trycka stop om ni ej vill se niner men 12dagars är söta jag lovar
Tack för kommentarer allihopa ^^
#279 Oj, det kommer ta tid att lägga upp sen. Jag som tyckte att min tvåminutersfilm tog lång tid att ladda upp. :p
ja.. jag gör nog en ny kortare men det blir långt med många djur,
kan göra flera kortfilmer kanske!?

#249 FelicicaS!
äntligen kom din efterlängtade film! goa marsvin allihop, särskilt rumptofsen på saga som sagt innan :)
din bur är helt klart en klass för sig..
#297 Här eller på Youtube, Vimeo eller likn.?
Mvh Felicia
Testa på photobucket då.
Redigera inte filmerna bara.
För då går det inte Emelie!
Louise! Kommer du ihåg nu hur orolig du var i början, att du tyckte att de var så snabba och springiga och rädda? Och att jag sa att du nog bara hade glömt bort hur små marsvin är? :) De blev rätt okej ändå va? ;)
#302 Ja, de blev ganska okej, milt sagt ;) Riktiga hänga-på-gallret-grabbar, supersociala.
Men det var ju så främmande, hade inte haft smågrisar på typ 6-7 år. :p
#303 Hehe, jag känner igen det där ^^ Efter ha haft olika vuxna marsvin (förutom bebisarna nov -04) kom ju Frideborg och Hera i augusti. Första dagarna var de så kvicka och rädda för alla rörelser. Det kan man inte tro nu - inte om dina grabbar heller ;)
Mvh Felicia

Nu ska jag vara lite besserwisser och säga att jag laddar upp min film om mina marsvin i nästa tråd, då denna har över 300 svar nu och är grymt jobbig att ladda upp.
Så det skulle vara bra om en ny kunde startas 
#305 Gjort ;) Någon medarbetare/värden får låsa denna tråd.
Då en ny tråd finns HÄR!

Låser tråden eftersom det finns en ny.-)
//Sandra, sajtvärd påMarsvin.iFokus (& DaysofOurLives.iFokus)
**SMF 237 Sweet Dream's
**Uppfödning av teddymarsvin - FINNS NU PÅ FACEBOOK!!