Marsvin iFokus

Marsvin

Etiketterboendeinredning
Läst 955 ggr
[findusen]
0

träpellets billigt i skåne

undrar om någon vet var man kan köpa billigt träpellets, som kan användas tex i toaletthörnan, i större säckar? i skåne.. funkar väl bra med sådan pellets man eldar med oxå skulle jag tro!

Abico
0

Men dom man eldar med, har dom verkligen samma uppsugningsförmåga?

Hanna 

Caspia
0

# 0. Suck… Jag trodde att det var en säljes-annons…

Envishet och drömmar

[findusen]
0

#1 ringde o frågade ett företag som tillverkar eldningspellets och sa att han trodde det… men dom pelletsarna är större o grövre…..

men granngården ska ha någon sort om det var 16kg(!) för typ 59kr el nåt… ska dit o kika nån dag och höra lite, dom har ju djurgrejer där oxå…

#2 hehe är du oxå på jakt efter billigt träpellets? hojta om du hittar :)

Caspia
0

# 3. Jag har ingen kakelugn om det var så du menar, men funderade på att blanda toa-lätt eller liknande i spånet för att få det att räcka längre. Åker ju snart hem för terminen och jag orkar inte cykla med en spånbal på pakethållaren hela vägen från Jägersro och hit.

Envishet och drömmar

[findusen]
0

#4 haha nej det förstod jag nästan :P annars är det ju en fin studentlägenhet du fått tag på, men kakelugn och allt :D haha

kan man inte ta spånbalen på bussen`? med en säckakärra?
det är ju perfekt att använda träpellets i kisshörnorna, för dels så luktar det mindre, det blir mindre blött och håller sig alltså fräscht längre =)

deluxe
0

Visst är det bränslepellets ni menar?

Har funderat på att testa det för jag antar att det blir rätt mycket billigare än toalätt, men har också funderat över uppsugningsförmåga och sånt.

Men det funkar bra alltså? Glad

[findusen]
0

#6 ja, det finns ju träpellets till djur, och så finns det bränslepellets/eldningspellets/vad man nu kallar det :P och dom pelletserna är ju större än djurpelletsen, men enligt tillverkaren ska det vara samma uppsugningsförmåga!

hade tänkt åka till granngården o fråga, eftersom dom har både djuravdelning och annat =)

Caspia
0

# 5. Precis, 10 kvadrat utan källarförråd men med del i kök med en spis som vart trasig ett kvartal, men självklart minst en kakelugn i varje hörn och golvvärme däremellan. För att inte tala om jacuzzin i badrummet. ;-)

Åkte med en bokhylla på bussen från Limhamn, det gör jag aldrig om. Fy vad folk stirrade (tror inte att det hade att göra med att jag pratade högt med den). Å andra sidan, när jag balanserade en stor säck hö på pakethållaren en gång var det en gubbe mitt på Värnhemstorget som tog kort på mig. Då kände jag mig bara lite dum. Jag vill inte åka buss med en spånbal. Har ett tillgodokvitto hos djurtillbehörsaffären vid St Knuts torg (eller vad heter det där, det är något sånt där märkligt helgon som bara tillbes i Skåne… Mittemot Coop vid Folkets Park hur som helst) som jag fick när jag köpte en nappflaska att mata Sorken med, men jag lämnade tillbaka den för jag hittade en bättre modell på Apoteket. Hur som helst, det tillgodokvittot tänkte jag byta mot Toa-lätt eller liknande, någon dag när jag tar mig tid till det. Har du vart i den affären någongång? De har en väldigt konstig källare som man kan gå ner i och kolla på damm, spindlar och suspekt hundmat.

Envishet och drömmar