Marsvin iFokus

Marsvin

Etiketterbeteendehantering
Läst 630 ggr
Angelica-Russin
0

Marsvinets sätt att gå

Jag bara började fundera på en sak när jag ett av våra marsvin var ute och sprang på golvet. Det är nämligen så att hon går, springer på olika sätt, och jag tkr att det ena sättet nästan ser lite roligt ut :P Ibland går hon som de andra, så att bakdelen lyfts upp mer. Men jag har också sett att hon ibland inte "sträcker ut" bakbenen lika mycket, så det ser nästan ut som om om hon släpar baken när hon springer eller går. Gör era marsvin också så? :) Tycker att det ser lite roligt ut :P

Abico
0

Haha, ja nog finns det ett gäng olika stilar att prova ;) En av mina favoritstilar är när dom suger upp magen jättemycket och sedan rusar fram på tå nästan med magen en bra bit över golvet ^^

Hanna 

Angelica-Russin
0

Haha jaa, dom ser ju lite smått roliga ut också :P

Aristarcos
0

Mina går mer upprätt iburen, men på golvet/filten går de med rumpan neråt som du beskrev ;)

FeliciaS
0

Haha, den saken har jag och mamma reflekterat över jättemycket ;)

Min lilla piggelin Saga går nästan som på tårna, med höga ben och små snabba kliv. Min dräktiga hona Frideborg vickar på rumpan när hon går (nu guppar även den stora magen hit och dit) och hon vill ofta gå fortare än benen hinner med :P Lurvtussen Hera skuttar fram, lätt som en fjäder ser det ut - fast hon är rätt stor med all päls *s*

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

Creation
0

Jo visst springer marsvin jättesött! ;) Jag ler varje gång jag ser dem ränna runt över golvet.

/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.

emelie92
0

Det är gulligt med alla olika stilar. Har märkt att när mina marsvin blir rädda så spinger de som hundar, och när de bara traskar omkring och betar gräs går dem som kaniner och nästan skuttar fram :P