Rädda två marsvin ?
Jaa , Jag funderar på att rädda två marsvin från ett omplaceringshem .. men jag är inte säker , För jag vill helst inte ha bebisar då det känns bäst att ta hand om två gammla som kanske har mindre chans att bli omplacerade . Vet ni något bra omplaceringshem i stockholm ? eller kanske har just DU två marsvin som behöver akut hem ?
kram på er alla!

Marsvin på omplaceringshem behöver inte räddas, de är redan räddade.
Envishet och drömmar

Och med det ofullständiga svaret menade jag inte att jag inte tycker att man ska köpa från omplaceringshem, det tycker jag att man ska göra.
Bra omplaceringshem i Stockholm är Marsvinshjälpen, www.marsvinshjalpen.se
Envishet och drömmar
Precis som #1 så är ju marsvin på omplaceringshem redan räddade och söker efter nya livslånga hem.
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

#3 Joo , men om dom alldrig adopteras blir dom oftast reptilmat eller avlivade

# 4. Inte om det är ett seriöst omplaceringshem. Var har du fått det ifrån?
Envishet och drömmar

#5 Jag läser ofta Artiklar på nätet ;) , O sen teknistsätt så räddar jag dom endå därifrån . för då får dom ett livslångt hem här

# 6. Kan du visa exakt var du läst det? Jag är väldigt nyfiken för det låter inte sant.
Vill du rädda marsvin från att bli ormmat så kan jag skicka länkar i PM, tror att det skulle bli lite rabalder om jag la ut det öppet här.
Envishet och drömmar

#7 Sök på det på nätet . Det gäller specielt hundar samt katter från olika hem.
Varför ska jag göra det ? det finns inga på nätet som behöver räddas just nu . Och varför skulle jag vilja prata med dig via pm ? du är alldeles för otrevlig
Aja kan alla sluta hacka på mitt sätt att skriva att jag vill räda djur nu eller och konsentrera sig på vad tråden handlar om ist ? alltså olika omplaceringshem eller privatpersoner
Jag vet en tjej som har ett par äldre honor som hon funderat på att sälja, men jag vet inte om det är mer än funderingar.
Hanna

# 7. Hundar och katter som blir reptilmat?
Jag har gett dig tips på ett omplaceringhem i Stockholm.
Jag skickar dig ett PM i alla fall, det är ju upp till dig om du vill öppna det eller inte.
Envishet och drömmar
Som sagt är marsvin på omplacering redan räddade från ett hem som antagligen inte var något vidare.
Du ska inte ta hand om dom bara för att du vill "rädda" dom.
Dom 2 marsvinen kommer säkert få ett bra hem tillslut,o
#8 Inte den tonen, tack. Vi försöker ju endast hjälpa till.
Mvh Felicia

#10 neeeeej avlivade!!
#9 oKK , vart bor hon ? finns det nån annons ?
#13 - Finns ingen annons då hon bara funderar på det, jag kan höra med henne igen och återkomma.
Hanna
Jag tycker att det är jättebra att du vill "adoptera" begagnade marsvin från omplaceringshem! Verkligen en god gärning! Och även om marsvinen som befinner sig i omplaceringshemmet tekniskt sett redan är räddade, så bidrar ditt köp av omplaceringsmarsvin till att omplaceringshemmet kan få plats för, och därmed rädda, nya oönskade marsvin.

#15 precis! Tack ska du ha!
#15 Precis, det är jättebra ;)
Mvh Felicia
Jag har två tjejer från ett omplaceringshem och jag ångrar mig inte! :) Det eller blocket är det bästa du kan göra.