Marsvin iFokus

Marsvin

Etikett: allmänt
Läst 888 ggr
PernillaS
0

Nästan som att ha människo babisar

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Lika nervöst är det att dom inte ska ha det bra.Glad

Äter dom ordentligt, fryser dom om man tar ut dom, tänk om dom blir sjuka, hur vet man att dom mår bra…

Frågorna är många känns nästan som om man har börjat om med småbarn igenFlört

PernillaS
0

en till utebild i mysiga solenGlad

Stephanie-D
0

Haha, det är som ens små barn :) När jag skaffade marsvin för första gången så var jag jätte nojig med allt :P, vilka små sötisar på bild :)

/ Stephanie-D

Medarbetare på Jack russell terrier iFokus, Tonåringar iFokus och The Sims iFokus 

PernillaS
0

#2 japp det e lilla Zala första gången ute i stora världenGladdom njöt pratade som bara den,

ja man e nojig vill ju att dom ska må bra

Med andra ord har jag 6 barn nuFlört

Aristarcos
0

Ja visst är det nojjigt, hehe, har ju själv bara haft våra i 3 veckor =) Så jag känner igen mig… ;) hoppas allt går bra !!

Ebba-A
0

Känner igen mig *s*

Går mer än gärna runt med min lillkille på armen, och absolut ska han få vara med och göra sin egen mat, självklart ska han få vara ute, och så måste jag ju täcka över halva hagen med en handduk för tänk om han får solsting, äter han ordentligt? osv.

Så är det hela dagarna, och i skolan: Hur mår han nu? Vad gör han nu? Och så;)

Värd på Choklad iFokus

PernillaS
0

4# Mina pojkar kom i fredas så allt är väldigt nytt. Får hela tiden stoppa barnen annars hade dom kramat dom hela tiden.

men nu äter dom ur våran hand så dom verkar trivas

FeliciaS
0

Hihi, det klart ^^ Det är ju ens små bebisar :P

Fast för mig känns det väldigt naturligt med marsvin, har haft det nästan ända sedan jag flyttade till huset jag bor i nu, för 10 år sedan.

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

PernillaS
0

#5 Ja visst är man nojigGladmen dom är ju så bedårande dom små liven.

PernillaS
0

7# Det e länge det. Hade en marsvins hona när jag va liten hon va så mysig.

japp dom e mina små pojkar min man tycker jag e fånig när jag säger hej till dom när jag kommer innan för dörren *s

Abico
0

Klart att man är hönsig ^^ Jag har haft marsvin i ca. 10 år nu och ändå blir jag helnojig om det händer något som inte hänt innan bland marsvinen. Som när Tilda fick ungar, stackarna blev nog överhanterade för jag skulle ju kolla att dom mådde bra hela tiden ;)

Hanna 

PernillaS
0

10# jag kan tänka mej hur man blir ,man ser ju bara hur mormödrarna blir när deras dotter får barn.Flört

Creation
0

Hehe. Känner igen mig. ;) Hade inte haft marsvinsbebisar på 6-7 år när jag skaffade mina två hanar förra året. Det kändes jätteovant och jag blev extremt nojig av mig. Men man vänjer sig förr eller senare :)

/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.

Abico
0

#11 - Precis ;) Och skämmer bort de små till tusen :P

Hanna 

PernillaS
0

12# vilken tur hur ska man annars kunna åka och jobba Gladfår nog skaffa en trådlös babywatch hehe

13# som amen i kyrkan Flört

tantnett
0

#13 Jo det kan jag skriva under på. Gissa vem som skriker högst här? fniss.

14 Jo nog blir man hönsig. Skrattande

Marsvin 4-ever Tungan ute.

PernillaS
0

Idag hämtade vi hem ännu en liten pojke. Lina ville oxo ha en liten poijk så morfar köpte en åt henne.

Han är född den 14 april och är en cornete med stamtavla.

Han heter sixtenGlad

PernillaS
0

han är 5 veckor i morgon Glad

Stephanie-D
0

Oj vad söt, hoppas dom alla tre kommer överens då :)

/ Stephanie-D

Medarbetare på Jack russell terrier iFokus, Tonåringar iFokus och The Sims iFokus 

Stephanie-D
0

Förresten, vart kommer han ifrån? :)

/ Stephanie-D

PernillaS
0
Stephanie-D
0

#20 Okej :)

/ Stephanie-D

Aristarcos
0

Vilken sötis du plockade hem =) hoppas allt går bra, Obestämd hm honan Happy hade jag gärna tagit hem till oss ;) kollade på deras hemsida ;)

Aristarcos
0

Nu såg jag att hon redan var såld hehe tur var väl det ;)

PernillaS
0

23# ja hos e så söt lilla happy. är du från skåne??

Aristarcos
0

Nej , Men vi ska faktiskt ner i sommar på en veckas semster =)

FeliciaS
0

Oj! Är de inte 5 veckor än alltså…?

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

PernillaS
0

#26 Zim och Zala är 7 veckor och lilla sixten blir 5 veckor i morgon

Berlau
0

Har du en stor bur, eftersomd u nu ska ha tre hanar behövs det Ordentligt med utrymme! ;) Gärna 160x80 eller något sånt.

Creation
0

Grattis till tredje pojken!
Jag råder dig dock att bereda dig på att de kanske inte fungerar ihop senare, men det kanske du är medveten om. Alla tre är väldigt nära varandra i ålder, så det kan bli en hel del rangtjafs.

Ge dem mycket rum, så ökar nog chanserna för att de kommer att funka tillsammans.

/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.