Marsvinsvakt sökes
I sommar kommer jag och sambon att åka utomlands ca 1½ månad, det har varit bestämt sedan länge. Nu har det olyckligtvis blivit så att marsvinsvakten har hoppat av och även de som vi hade i reserv, vilket gör oss minst sagt desperata!
Det gäller en kastrerad hane på 4½ och en hane på 1 år (mycket vacker ur fin stam, släthårig self DE golden, kan ev få användas till avel). Samt 3 honor (2 el 3 burar). De är snälla och vana vid hantering och jättesöta! Bilder kan ordnas vid intresse.
Är det någon här som kan tänka sig att hjälpa till? Med några eller alla? Vi bor i Umeå, men transport går säkert ordna. Bilder kan ordnas vid intresse. Det vore verkligen supersnällt!!
Om inte ni själva har möjlighet kanske ni vet någon annan?
Ändrade rubriken, tänk på att skriva en så detaljerad rubrik som möjligt. Då blir det lättare att hitta i forumet. //Hanna - medarbetare
Jag hade kunnat ställa upp som vakt, tyvärr är det hemskt långt till Umeå. Hoppas att ni får ihop det med marsvinsvakten. Inga släktingar att prata med?
Hanna

Jag skulle också kunna ställa upp men bor en bit bort jag också….

var bor ni då?

Jag bor i Fagersta, Västmanland.

#1 Skulle du kunna ändra rubriken till "Marsvinsvakt sökes" Det behöver inte vara i Umeå som jag skrev i inlägget. Är rädd att det blir väldigt svårt att hitta någon annars också.

#4 Ja, det var ju lite långt. Men om det skulle gå ordna "transport" skulle du kunna ställa upp då?

Självklart. Men jag kanske ska säga i så fall att mina marsvin bor ute i ett separat "djurhus" till sommaren. Dem bor alltså inte inne i vårat hus. Men jag är ute hos djuren hela dagarna :) Och i sommar kommer dem ju bo ute på gräsmattan hela dagarna och bara sova inne på nätterna…. Ville bara tala om det så du inte blir "lurad".

#7 Det låter jättebra! Men som sagt det får i så fall bli om jag inte hittar något annat alternativ.
Fortsätt skriv!

Förstår det, lycka till med jakten! :) Bara att höra av sig annars så går det nog att lösa på ett eller annat sätt :)

*putt*
Jag kan nog ta några eller alla, bor i östersund elr, på landet utanför rättare sagt! Men då får du fixa transporten hit!
Jag har 13 marsvin själv!

#11 Tack förerbjudandet. Får se om någon närmare hör av sig, annars kanske du hör av mig framåt maj :)

*putt*

*putt*
Jag hade kunnat ställa upp om det var närmare, bor lite utanför Göteborg så det är lite väl långt ^^
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

#15 ja, det är ju det
Men tack iaf, jag hör av mig om det skulle gå ordna

*putt*

*putt*

Putt…..
Vi bor lite väl långt bort så jag tror ej det går…. :(
#18 När är det du ska åka? Kanske är det någon från dina trakter som ska till SM 4-5 juli och kan ta med sig marsvinen till någon marsvinsvakt samtidigt.
/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.

#20 vi åker tyvärr redan den 24 juni

ps. två burar behövs och datumen vi är borta är 23 juni till 15 augusti. och snälla har du möjlighet dessa datum (och vill ta hand om sötnosarna) så snälla hör av dig!)
Jag hade ställt upp om det inte var så långt till Umeå =(
Bor tyvärr en bra bit ifrån dig också, men hade iaf min väninna i tankarna att hon kanske kunde ta dom. men vi bor som sagt 7 mil norr om Stockholm. :/

Ja, tyvärr är det för långt bort, måste iaf hitta någon i Sundsvall eller norrut, annars blir det för tufft att både lämna och hämta. Men TACK iaf!
Jag bor i Timrå (mellan Sundsvall och Härnösand) och kan ställa upp som marsvinsvakt! :)
Om du är intresserad så skicka ett PM så pratar vi närmare :)
//Mimmi
Sugen på att föda upp ridgeback? Jag lägger uppfödningen på is ett tag framöver och säljer därför lite avelsdjur. Mejla eller PM:a här på ifokus om du är intresserad :-) Även keldjur finns naturligtvis.
http://www.freewebs.com/binajismarsvin

Tack Mimmi! Är det någon som bor lite närmare som kan tänka sig så snälla fortsätt skriv. Timrå är fortfarande väldigt långt bort, tyvärr :(
Jag har släkt i Övik så vi är inte oäven att åka dit för att hämta dina marsvin. För en slant förstås, men det kommer vi ju överens om tillsammans :)
//Mimmi
Sugen på att föda upp ridgeback? Jag lägger uppfödningen på is ett tag framöver och säljer därför lite avelsdjur. Mejla eller PM:a här på ifokus om du är intresserad :-) Även keldjur finns naturligtvis.
http://www.freewebs.com/binajismarsvin