Marsvin iFokus

Marsvin

Etiketterbilderfilmer
Läst 900 ggr
razina
0

Disa kvittrar

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Disa sitter hos mig i soffan och kvittrar medan bebisarna sparkar för fullt i hennes mage.. betyder hennes småprat att hon har det mysigt?

ursäkta dålig kvalite på filmen, filmat med mobilkamera.

razina
0

Verkar inte fungera att lägga upp filmen.. kanske för att jag tog mobilkameran? skulle tagit digitalkameran istället. :(

Mari
0

Jag tror inte det fungerar att lägga upp videosnuttar här på iFokus :)

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

patricia76
0

Jag kunde se det!

Aristarcos
0

Det är gose kvitter när dom är nöjda =)

razina
0

#3, kunde du se det? men vad konstigt… tror du det var gosekvitter hon gjorde? :)

Aristarcos
0

#6 jag såg det också glömde jag tillägga.. =)

Stephanie-D
0

Jag kunde också se videon :)

/ Stephanie-D

Medarbetare på Jack russell terrier iFokus, Tonåringar iFokus och The Sims iFokus 

patricia76
0

#5 någon som är duktig på engelska och kankse kan översätta vad ljuden betyder?

KraM Pa

Creation
0

Jag kunde tyvärr inte se videon.

Det finns dock en artikel här på iFokus om marsvinsspråk. :) Du kan ju läsa den och försöka identifiera vad det är för läten din gris har för sig.

/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.

Berlau
0

Det låter som om att hon är nöjd :) Såg videon.

Moa-15
0

Hörde inget och såg knappt något heller.

Sorry;)

Aristarcos
0

På den sidan är överst

Sounds

Satisfaction (19 KB)

Quiet murmuring, body attitude thereby eases completely; to hear partially even in the sleep

Betyder Behag, tyst läte, kan även höras vid sömn.

Enjoy (27 KB)

Quiet Quiet to hear e.g. if e.g. the Meeri stroking straight enjoys

Njutning, tex när det klappas

Who disturbs? (17 KB)

deeper rattling with a constant clay/tone; the body attitude is turned to the Störenfried or the disturbing noise thereby relatively relaxed, the head

Vem stör mig ? Djupare skallring med en konstant ton, med  noskontakt mot den som stör eller mot dess nos

Still all there? , everything in order (29kb)

easily up and abschwellendes Quiet; to hear e.g. if no more visual contact exists or with investigations; possibly from there also signal that no danger threatens;

Är alla där, är allt ok ? Också signal för att det är inget döds hot,

Where is mummy? (34kb)

quiet cheeping, predominantly of young animals on mother search; can increase to fear whistles

Var är mamma ? Kan öka till varningsvisslingar

Fear whistles (32kb) Start of page

loud, pitifully sounding whistling, to hear both of young animals, in addition, adults; the head is often upward strained thereby, the body however closely at the ground

Varningsvissling

Overture(26kb) 

Repetitive rattling in the middle Tonbereich, whereby the body becomes long; if the female answers with sounds rather cheeping as in the hearing example, rattling increases to the "Brommseln"

Svårare att översätta, men typ musikaliskt, Upprepade skallringar, i mitten av tonbredden, kroppen blir lång- kan inte riktigt klura ut vad de menar, men ljudet kan öka och över gå till ljudet Brommselen

Recruit, "Brommseln" (30kb) 

Continuous rattling in the middle Tonbereich, whereby the hind legs step alternating

Typ rekrytering, kontinuerligt skallrande i mellantonart, när de stampar med bakbenen.

Subject (29kb)

Quiet Quiet, similarly young animal sounds; the body closely at the ground and zusammengekauert

Väldigt tyst ljut, oftast ungdjursljud, kroppen tätt mot marken och vill gärna ligga mot någon annan.

Fodder-Beg(22kb) Start of page

Loud whistling; seems to be reserved humans; usually put up at the edge of enclosure or rested on a little house

Tiggar ljud , människoljudet bara för människor, ofta i bur eller när de vilar i huset

Displeased (42kb)

up and abschwellendes Quiet; with many guinea pigs, if they are affected at the back part; Back part is thrown then also and

Ej nöjd, kastar upp baken uppåt när man tar på dem på bakpartiet.

Protest (42kb) Start of page

a mixture from whistles and Quiet; e.g. to hear, if the guinea pig straight does not want to be highly lifted now (note: the design does not show correct raising - the hand supporting at the back part is missing! Behavior - guinea pigs and humansGuinea pig and humans)

Protestljud, blandas av visslingar och tystare ljud, om den inte vill bli upplyft.

Warn (20kb)

Lift the head and in addition a repetitive or longer persisting rattling in the middle Tonbereich, which on and abschwillt easily

Varningsljud, höjer huvudet och långt skallrande i mitten tonart.

Threaten (48kb)

If warning did not cause anything, the teeth are sharpened or one on the other-struck hin-und; if this threat is not considered, it comes to the attack; the body is put up thereby on all four legs

VARNING, om det den blir rädd av inte orsakar något, så klapprar den även med tänderna.Om det inte är övervägt så kan den attackera eller står stelt upp på benen.

Cicadas (20kb)Web: partnersinrhyme.comsource: www.partnersinrhyme.com and/orWeb: cavias.deQuelle: www.cavias.de Start of page

Rarely hearing sound, which sounds nearly like a bird twitter; the meaning is unclear; it is interpreted of some however as indication of highest strain. I did not hear perhaps this sound with my three ever (that means, they are always rather relaxed?)

Fågelsång, mycket ovanligt ljud, och meningen är oklar enligt författaren på hemsidan (inte mig själv ;) )..

Hoppas du får någon nytta av min förklaring, men bilderna visar ju också hur marsvinen står eller agerar vid samtidigt ljud vilket ni kan kolla själva ;)

razina
0

Tack för svaren. Imorse födde Disa sin första kull på två små sötnosar!

Aristarcos
0

Åh vad kul, allt gick bra då, du får fota de små sen ;) vi måste ju få se… ;) GRATTIS !!!

Aristarcos
0

Appropå min översättning, så går det faktiskt att klicka på länkarna direkt i inlägget så spelas ljuden upp ;) hehe det trodde jag inte..