Marsvin iFokus

Marsvin

Etikett: allmänt
Läst 752 ggr
FeliciaS
0

Vi har äntligen nått vårat mål!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag är så otroligt glad!
Idag när jag vägde Saga fick jag en smärre chock när jag såg på vågen - 862 gram! När hon kom till mig i september efter att ha hittats utomhus på en parkering i Stockholm vägde hon knappa 670 gram. Ända sedan dess har jag kämpat med att få upp henne i vikt, och hon har ökat och minskat om vartannat tills för några månader sedan då det bara gick uppåt. Vårat mål har varit att passera 850 gram, och nu är det gjort! För exakt en vecka sedan vägde hon ca 40 gram mindre.

Var bara tvungen att skriva av mig… ^^

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

Abico
0

Härligt! :D
Säker på att det inte är Frideborgs herrsällskap som är orsaken till Sagas viktökning? ;)

Hanna 

Ebba-A
0

Vad kul!

Måste bara säga att hon är otroligt vacker, ända sen jag var 4-5 har jag velat ha ett marsvin som ser ut exakt så. Så är hon borta när du vaknar en morgon, så kan jag ha varit på besök ;)

Värd på Choklad iFokus

FeliciaS
0

#1 Hon har ökat betydligt sedan Frideborg kom in i buren igen ^^ Men de har fri tillgång på kraftfoder nu också, precis som när Frideborg var borta.

Jag tror allt grönfoder utifrån har gjort mycket. De får ju väldigt mycket sådant varje dag - liksom en extra måltid/dag nu förtiden :)

Mvh Felicia

Abico
0

#3 - Okej :)
Du får gärna låna Irma och göda upp henne lite ;)

Hanna 

FeliciaS
0

#2 Tss… ;) Hon är helt underbar - men rätt speciell och lite annorlunda. Nepp, hit har hon kommit för att stanna ^^ Inget med runtflyttande eller övergivande för hennes del :P

#4 Sure ;P

Mvh Felicia

Fiona
0

Vad roligt :D Som du säger beror det nog mycket på det gröna utifrån det har jag märkt på mina med att dom ökar i vikt.

Jenny

Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Kika gärna in på min blogg

FeliciaS
0

#6 Det är jättehärligt :) Ja, det är inte bara på vågen det märks på Saga utan hon är inte längre lika klen över revbenen och ryggraden. Jätteskönt! ;)

Mvh Felicia

Fiona
0

#7 Samma med mina lilla Kålan :)

Jenny

Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Kika gärna in på min blogg

AnimalLover
0

grattis ^^ !det måste känna skönt!

PernillaS
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#7 hur vet man att dom verkligen dricker. Mina äter om man matar dom pellets , morötter,gurka,vitkål, persilja och lite gräs men är orolig att dom inte dricker nog.

zuperzita
0

Grattis saga! Hon har det säkert bra med dig och trivs!

emelie92
0

Hejja Saga!!

FeliciaS
0

#10 Jag svarar dig i pm istället då det inte hör till tråden.

Mvh Felicia

Creation
0

Så kul! Grattis :)

Mina grabbar har också ökat i vikt sen jag började ge dem grönt. Man får se till att akta sig för att fortsätta ge lika mycket grönsaker som vanligt när marsvinen får mycket gräs, om man inte vill att de ska öka i vikt Tungan ute Mina grisar har börjat få lite väl runda magar, ligger säkert på 50-100 grams övervikt nu. ^^'

/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.

Caspia
0

Grattis! Vet hur skönt det är att nå såna speciella siffergränser.

Envishet och drömmar

Bella-R
0

Vad roligt för er! :)

Nu har hon blivit en stor tjej då ;D

Scientia est potentia -- "Kunskap är makt"
Per aspera ad astra -- "Genom svårigheter mot stjärnorna"
Tuam ipsam vive vitam, quia tuam ipsam oppetes mortem
-- "Lev ditt eget liv, för du ska dö din egen död"

tantnett
0

Ja god mat och trygghet gör susen.

Hon ser otroligt fin ut.

Marsvin 4-ever Tungan ute.

Berlau
0

Då väger hon och min lilla Selda ungefär lika mycket då.. :)

Aristarcos
0

Grattis, det är ju jätte roligt när kämpande ger resultat !

FeliciaS
0

Tack så mycket ;) Det är verkligen jätteskönt både för mig och henne!

Mvh Felicia

agnes_S
0

Vad fin hon är! Roligt att det blir resultat av kämpandet :)