Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettallmänt
Läst 469 ggr
PernillaS
0

Är det lättare för honor att dö?

Är det lättare för honor att dö än vad det är för hanar.

Hur kommer det sig, är dom känsligare?

Utökade din rubrik så vi får ett tydligt forum med väl fungerande sökfunktion. /Felicia, medarbetare

FeliciaS
0

Nä, varför skulle det vara så?

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

Creation
0

Kan jag inte tänka mig. Mina honor blev 6 och 7 år gamla, den ena av dem var fysiskt frisk in i det sista.

Hur kommer det sig att du fått för dig det? :)

/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.

PernillaS
0

När jag va inne och kollade på några uppfödares hemsidor så va det bra tjejer som va döda inga pojkar.

Creation
0

#3 Då är det väl slump det beror på. Eller att uppfödaren kanske sålt hanarna innan de hunnit gå bort?

Eftersom att det var uppfödare är det kanske toxicos som några av honorna drabbats av också.

Det kan finnas många orsaker till att bara honor gått bort hos de uppfödarna.

/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.

Moa-15
0

Hi hi Nä så är det inte alls.

agnes_S
0

Just hos uppfödare kan det väl bero på att livet som mamma är ganska slitigt? Men jag tror inte att honor över lag lever kortare än hanar. Tanten här hemma är drygt sju och still going strong ^^

Linnet
0

Har haft jätteotur med mina hanar sista halväret , 3 stycken har dött, två av dom var bara 5 och 9 månader. Men alla mina 8 honor mår bra, flera av dom är dräktiga nu. Men det var väl bara otur med killarna. En av honorna dog i och för sig i höstas när hon fick ungar, även ungarna var döda, men annars brukar det nästan alltid gå bra med födsel och så.