Marsvin iFokus

Marsvin

Etiketterbeteendehantering
Läst 716 ggr
zuperzita
0

Pratar långhårit marsvin mera?

Ja som rubriken säger, pratar dom mera? Jag har långhårit marsvin och hon kan aldrig vara tyst, och jag har vänner med långhår dom pratar också mera.. Hmm :P

marsvin2008
0

Nej det tror jag inte att de gör! Jag har två långhåriga och 4 korthåriga och de pratar lika mkt allihopa!

"att klaga är som att gunga gungstol... man kommer ingen vart men man har något att göra för en liten stund"

Fabiola
0

Min korthåriga hona pratar mest här hemma.

zuperzita
0

Kanske olika i raserna? :P

Fabiola
0

tror det är mer på individerna. vissa är mer pratglada än andra.

Ireth
0

Jag har bara långhår och alltså inget att jämföra med, men väldigt pratglada är de hur som helst ;)

Ruffsen
0

Min korthåriga hane pratar mer än min långhåriga hane:)

Abico
0

Min långhåriga flicka pratar bara när hon har något att protestera emot ;) Pratgladast och mest högljudd här hemma är Sophie, korthår på 2 månader *s*

Hanna 

zuperzita
0

#7 - haha :P min lilla kitty har en sjudundras pipa när det kommer in grönsaker i rummet :P

Abico
0

#8 - Tänk vilket oväsen dom två kommer kunna föra ihop ;)

Hanna 

zuperzita
0

#9 - jag kommer nog ha rena rama synfoniorkesten här hemma :P

Abico
0

#10 - Ja ;)

Hanna 

FeliciaS
0

Jag tror enbart det beror på marsvinet själv ;) Mitt korthår är rena pratmaskinen här hemma. Visserligen har jag inga långhår just nu, men de som jag hade var inte mer pratiga än de andra.

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

Creation
0

Mina långhår är supertjattriga. :p De är jättesociala också, det är nog därför de snackar så mycket med varandra.

Bland mina förra två marsvin; ett semilånghår och ett släthår, var den korthåriga pratigare dock. :) Tror att det har mer med personligheten att göra.

/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.

emelie92
0

Jag har ett långhår, eller ja en ch-teddy, räknas det som ett långhårigt marsvin? som är väldigt tyst utav sig! inte ens när det är matdags vill hon "prata". :P

FeliciaS
0

#14 Nä, CH-teddysar räknas inte som långhår :P Fast Chintz ser ju ut som en Sheltie ^^,

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

emelie92
0

#15 - Jag har gjort om henne till en CH-teddy nu :P Nu har hon rätt pälslängd! behövde bara klippa…. 5 cm! xD

Abico
0

#16 - Haha ;)

Hanna 

patricia76
0

Min långhåriga hanne pratar en massa. men inte Min teddy.