Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettfoder
Läst 2459 ggr
razina
0

Kan marsvinen äta detta?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Har stora träd här utanför med mycket röda blommor, googlade och det verkar som det är "prydnadsapel". Kan grisarna få dessa grenar att gnaga på?

Abico
0

Har aldrig hört talas om det tidigare, ta inga risker och ge inget förns du fått helt klart att dom är okej :)

Hanna 

Moa-15
0

Nej det där är en giftig blomma för marsvinen.

Ge dom gräs maskrosor……

FeliciaS
0

Jag skulle inte tagit risken. Ge dem grenar från fruktträd, Sälg/Vide, Björk, Bok, Hassel eller Lönn istället :) Eller varför inte blåbärsris ^^

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

marsvin2008
0

#3 Hur mkt blåbärsris kan man ge åt marsvin? Mina tjejer framförallt vekar då gilla det. =)

"att klaga är som att gunga gungstol... man kommer ingen vart men man har något att göra för en liten stund"

FeliciaS
0

#4 När de väl har vant sig så ska det nog inte finnas så mycket till "övre gräns" tror jag. Vad jag vet så är det inte dåligt på något sätt - men lagom är bäst, säger man ju ^^ Mina får två kvistar fulla med blad och knoppar ca 1 g/v. Och då äter de upp varenda grenbit! ;)

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

razina
0

Okej, eftersom jag läste att det var ett "äppelträd utan äpplen" tänkte jag att det kanske var ok, men då skippar jag det.

#2, gräs och maskrosblad får de redan massor, men de gillar ju att gnaga på grenar och det är ju bra för deras tänder.

liliane
0

Det är ett prydnadsäpple som du trodde. En purpurapel. Den är inte giftig vad jag vet. Frukterna är goda att göra gele på vilket kanske inte hjälper marsvinen så mycket..

liliane
0

Om ni vill veta mer om vilka av trädgårdens prydnadsväxter som är giftiga kan ni gå in på Öspabs hemsida. De har en jättebra växtinformation.

razina
0

#7, om vi kan göra gelé på bären borde väl inte grenarna vara giftiga. Å andra sidan vill jag inte ta nån risk. Får kolla in hemsidan du skrev om.