Rastning av marsvin
Hejsan!
Jag funderar på att skaffa marsvin för första gången, men undrar om det här med rastandet inomhus. Hur stor risk är det att de kryper in under soffor där man inte får tag på dem, att de biter sönder sladdar etc?
Får gärna mer info om detta innan jag bestämmer mig 
Sladdbitande är marsvin inte mycket för, men man kan ju aldrig vara nog försiktig så sladdarna bör tas bort från platsen marsvinen rör sig på. Och om du har en soffan, gärna en "djup" en som man inte kan nå in bakom utan att flytta fram hela soffan, så kan jag lova att marsvinen kommer älska att rusa in under den ;)
Hanna

Tack för svaret Abico :)
Då blir det att jag och sambon tar oss en titt på marsvin imorgon, så får vi se. Vill ju inte skaffa husdjur hursomhelst..
Vad menar du med rastning inomhus?
Att dom ska få ut på golvet och springa nån gång ibland?
Mina marsvin tuggar ganska mycket på sladdar.
Då får man försöka ta bort sladdarna.

Hej Moa!
Ja, jag menar att de ska få spinga runt lite på golvet :)
Jag får väl bevaka dem i såfall. Gömma sladdhörnan ordentligt!! 
Eller så får de hålla sig i köket helt enkelt..
Låt dom springa på golvet. Det kommer dom gilla=)
Springa på golvet gör mina några gånger i veckan för att få ut motionsbehovet och för att bygga muskler.
Sätter plankor där min soffa, säng och sladdar finns så att dom inte kan komma in där. Mina biter på sladdar om dom får "chansen" till det, ibland har dom vält plankorna på något mystiskt sätt.. :P
Helt undebara djur, dom kommer inte ångra dig om du skaffar dom! :)
Mina får springa någon timme om dagen. Om det är fint väder så kan dom ju springa ute.