Marsvin iFokus

Marsvin

Etikett: allmänt
Läst 917 ggr
PernillaS
0

det här med att ha dom ute

Hur vet man när man kan ha dom ute??

Nu menar jag inte när det regnar men om solen skinner och det blåser??

Moa-15
0

När man kan vara ute utan att frysa. När det är varmt över 15 grader ca.

PernillaS
0

okay va bra, tack för svaretGlad

Aristarcos
0

Har för mig att just blåst inte är så bra, så jag tvekar idag trots att det är varmt och skönt, men i blåsten blir det lite kallt…men det kanske finns någon annan med mer befäst kunskap ;) Jag vågar inte så länge inte någon säger att det är ok som är mer van och som jag har förtroende för  !

emelie92
0

När du själv tycker att det är behagligt att vara ute :P

agnes_S
0

Blåsten är väl det värsta, men kan man själv vara ute med bara armar tycker inte jag det är något problem. Nu är jag iofs ganska dragkänslig själv, alla bedömer väl lite olika när man tycker det går att vara bararmad :P Känn också efter så det inte är blött i gräset, så de inte blir blöta och kalla därför :)

KAK67
0

Igår tyckte jag det var skönt ute, men grisarna blev snabbt kalla om tassarna iaf så det blev inte så lång stund i gröngräset, tyvärr. Marken är kall och fuktig efter allt regnande så man kan inte bara gå på vad termometern visar.

Aristarcos
0

#5 det var ett typ sånt svar jag var ute efter ;) Varför man kan tillåta blåst och med vilka vilkor , Tack !!

FeliciaS
0

Vid minst +15 grader tar jag ut marsvinen om det är varmt i solen. Ha dem inte på marken/i gräset om den är fuktig eller kall. Men som de andra sagt - när du själv känner att du inte fryser, det är ett bra mått att gå på :)

#5 Men drag och blåst är inte samma sak :P

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

[belewiien]
0

Säger som de andra. Jag har ute mina småttingar om temperaturen ligger på minst +15 och solen skiner. Låter dem dock vara inne vid kalla vindar och regn!

PernillaS
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Mumsigt att va ute i solen

PernillaS
0

bäst att gömma dig lite ibland

PernillaS
0

solen e skön

[jejjas]
0

Jag har inte vågat ta ut mina, då det blåst har alltid trot att det är farligt för dom när det blåse, men man kan alltså ha dom ute fast det blåser? bara det inte är kalla vindar?

Moa-15
0

Att det blåser är ju inte så farligt. Mina har varit ute när det blåst. Ingen har blivit sjuk. Så är nog lite överdrivet. Eller så är min marsvin inte så känsligaFlört

[jejjas]
0

okej, men det är klart det kanske har blåst litte väl mycket hos mig i dag *L* tvätten jag hadde ute förut blåste i kull Obestämd