Tror mina marsvin ratar Oxbows : /
De verkar gilla kanin/marsvinspelletsen mer än oxbows, men det kanske ger sig när de inte får dem något mer senare ?!
Vad är Oxbows?
Haha :P
Men det kan ju vara så att det inte vant sig ännu, om du nyligen börjat ge det.
#1 En av de få bra pelletssorterna som finns för marsvin ;)
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus
Är ni säkra. Hon skrev ju såhär?. De verkar gilla kanin/marsvinspelletsen mer än oxbows
#2 Jo det kan stämma, de får lära sig tycka om dem om inte annat ;)
#3 Dom har fått det från första dagen hemma ;) Men de kanske äter av båda utan att jag märker det speciellt, mäter ju inte upp när jag slänger foder vad som finns kvar
Hehe, vi får väl se, har fortfarande kvar av kanin/marvins pelletsen än ett tag..jaja de är inte dåliga i magen ialla fall ;) Tycker inte det går speciellt mycket av pellets, de äter mest av annat. Synd att inte Twiggy äter mycket pellets då hon är en tunnis jämfört med Sita..

Jag har nyligen beställt oxbow till mina grisar (kan tipsa om att de sänkt priset massor på husdjursbutiken.se till 149 för 2,2 kg). Jag undrar om någon kan visa en oberoende studie som gjorts på denna pellets, jag börjar känna mig lite lurad. Hur vet jag att denna pellets är bättre än vanlig ex lottie med morot och äpple som jag haft tidigare. Den har ju nästan samma innehåll, det enda som skiljer är att den har 3% fett itsället för "min 1,5%" i oxbow. Jag har köpt cavy performance för att jag har en hane som behöver öka i vikt och sedan ska använda till dräktiga honor och småungar. Men vad gör den bra för detta egentligen? Kanske har jag bara fallit för att den är dyr och därför måste vara bättre?
Mina ratar det också! Iallafall två av mina marsvin.
Jag blandar ut det med havre och ett annat pellets och de äter knappt oxbow, ibland ger jag de bara oxbow och då kan de äta det men det kan ta någon dag. Tycker att de är jättkonstiga då alla mina andra marsvin är galna i det
Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

#7 Här är en artikel på Marsvinshjälpens sida där du kan läsa mer!
#5 och #8 Pellets är nog inte speciellt gott egentligen, men det är ju bara bra eftersom dom ändå inte ska äta mycket av det.
Aristarcos, om du har ett marsvin som behöver gå upp i vikt kan du testa med att lägga till lite extra havre eller kligröt och mycket grönt utifrån.
#9 Jag tror att de gillar bland pelletsen bättre iallafall, de får grönt utifrån så de storknar här ;) Så på den biten kan de nog inte får mer av ;) Har provat att ge havre, men det verkar inte heller vara jätte omtyckt… hällde på igen så får jag se =)
Nu har nästan alla havregryn försvunnit i ena matskålen =)
#7 Nä, den är bättre ;) Finns många trådar och dessutom en artikel om det på sidan ^^
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus
#7 vad kostar frakten därifrån ?

#13 Kostar 49:- oavsett hur mycket man beställer. Jag har också tänkt beställa därifrån 
#14 det var ju kanon, då lönar det sig, djursjukhuset skulle höja sin Oxbow till 229:- och då lönar det sig vid första påsen… ;)

#15 Japp! Såg nu att dom har en del annat som vi har haft span på också, nya hus och rasthagar till exempel. Billigt & bra 

#15 och #16 ja visst verkar det bra. Här har jag ingen som säljer oxbow heller så det är bara att köpa över nätet eller vara utan helt enkelt
Jag ska ge det en chans och se om det verkar bra. Jag har ju min stackars hane som opererat tänderna idag som behöver gå upp en del i vikt och han är värd vartenda öre om pelletsen är bra!!