Marsvin iFokus

Marsvin

Etiketter: beteendehantering
Läst 706 ggr
MissGT
0

Skorrar mot burkompisen

Min hamster Bendi på 8 veckor skorrar mot 6-veckor gamla Maskros. Han typ vänder sig med långsidan mot och "skorrar". Vet någon varför? Maskros som är en liten hane springer ofta efter Bendi och gömmer sig bakom honom när han blir rädd. De två första dagarna var detta ok, men nu verkar Bendi iriterrad på att Maskros följer efter och gör exakt likadant som han gör, dricker när Bendi ska dricka, äter hö när Bendi äter hö.

Ska man göra något åt det eller?

Hur går det att släppa in ännu en hane på 5 veckor?

Johanna519
0

Menar du masrvin eller hamster? :S

Fattar inte riktigt vad du menar med skorrar :P Om det är marsvin du menar så är det ingen bra idé att ha tre hanar ihop då blir det nog bråk..

MissGT
0

Självklart menar jag marsvin. Har visst börjat ta efter sambons felsägning att kalla ett marsvin för hamster Skrattande

Maskros bråkar inte nämligen. Han är bara naiv och förstår ingenting av Bendis hot eller vad det nu är.

EvaLuna
0

Nää, ja tror inte du behöver vara orolig. De här är marsvinens dominansbeteende & helt normalt. Om dom inte bråkar värre än så tycker jag att du ska fortsätta låta dem gå ihop. Mina tjejer håller på så ibland, särskilt när dom brunstar.

deluxe
0

Instämmer med #3. Glad