Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettallmänt
Läst 1128 ggr
zuperzita
0

Gröna fingrar!

Jaha minsan! Ett rosa huvud står ute och planterar till sina små marsvin *fniss*.

Nu ska vi se hur det blir iår! Pappa ska köpa jord sedan ska jag plantera mera. Just nu har jag köpt:

• körsbärstomater
  • sallad
  • gurka
  • vitkål
  • morötter

Några flera tips på vad rosahuvudet kan pantera? :P

paronskrutten
0

Persilja

Grönkål

Spenat

Helena

Aristarcos
0

Kan man ge dem Spenat ?

Aristarcos
0

Min grönkål har börjat komma upp, nackdelen är att de kräver en hel del plats =(

KAK67
0

mangold, ruccolasallad - superenkla från frön

isabelle_
0

Hmm.. Får köpa frön i helgen! Här ska det planteras!:)

liliane
0

Slingerkrasse? Blommar fint  och är enkel att odla + snabbväxande! Massor av näring och mycket populär!

liliane
0

Populär… Dvs Mycket uppskattad av grisar!

patricia76
0

Jag med måste köpa och plantera.

Jag har kör på gurka ett år men jag fick bara EN enda gurka och liten var den med! ler

Aristarcos
0

#8 Odla sallad ;) Grönkålen verkar komma upp jätte bra också, bara att det tar längre tid till man kan skörda den..

Kan man ge Dill till marsvinenObestämd

FeliciaS
0

Absolut persilja! Det är så mycket billigare att odla själv, är jättebra mat och otroligt enkelt.

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

KAK67
0

#6, 7 Slingerkrasse. Hade jag ingen aning om. Men nu när du säger det kommer jag ihåg att jag läste ett recept för länge sedan om att lägga in de färska fröerna i lag och använda dem som typ kapris. Och kan vi tvåbenta äta fröna och blommorna borde väl resten inte heller vara giftigt.

Aristarcos
0

#10 det är väl ingen skillnad på vanlig persila & blad persilja ?? i hänseende till att ge marsvinen alltså..

liliane
0

#11 Nej de är helt ofarliga och nyttiga! Blommorna är superfina i sallader etc.

Tycker att slingerkrassen gör trädgårdslandet vackrare dessutom! Förvånad

KAK67
0

#13 Ja, det finns ju så många olika färger och sorter, långa korta dubbla ljusa mörka  -jag gillar dem verkligen