Gröna fingrar!
Jaha minsan! Ett rosa huvud står ute och planterar till sina små marsvin *fniss*.
Nu ska vi se hur det blir iår! Pappa ska köpa jord sedan ska jag plantera mera. Just nu har jag köpt:
- körsbärstomater
- sallad
- gurka
- vitkål
- morötter
Några flera tips på vad rosahuvudet kan pantera? :P
Persilja
Grönkål
Spenat
Helena
Kan man ge dem Spenat ?
Min grönkål har börjat komma upp, nackdelen är att de kräver en hel del plats =(

mangold, ruccolasallad - superenkla från frön

Hmm.. Får köpa frön i helgen! Här ska det planteras!:)

Slingerkrasse? Blommar fint och är enkel att odla + snabbväxande! Massor av näring och mycket populär!

Populär… Dvs Mycket uppskattad av grisar!
Jag med måste köpa och plantera.
Jag har kör på gurka ett år men jag fick bara EN enda gurka och liten var den med! ler
#8 Odla sallad ;) Grönkålen verkar komma upp jätte bra också, bara att det tar längre tid till man kan skörda den..
Kan man ge Dill till marsvinen
Absolut persilja! Det är så mycket billigare att odla själv, är jättebra mat och otroligt enkelt.
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

#6, 7 Slingerkrasse. Hade jag ingen aning om. Men nu när du säger det kommer jag ihåg att jag läste ett recept för länge sedan om att lägga in de färska fröerna i lag och använda dem som typ kapris. Och kan vi tvåbenta äta fröna och blommorna borde väl resten inte heller vara giftigt.
#10 det är väl ingen skillnad på vanlig persila & blad persilja ?? i hänseende till att ge marsvinen alltså..

#11 Nej de är helt ofarliga och nyttiga! Blommorna är superfina i sallader etc.
Tycker att slingerkrassen gör trädgårdslandet vackrare dessutom! 

#13 Ja, det finns ju så många olika färger och sorter, långa korta dubbla ljusa mörka -jag gillar dem verkligen