Kvittrande marsvin!
Var med om något intressant just nyss. Efter att min son lagts till säng gav jag honom en slängkyss med smackljudet för att låta lite rolig. På en gång börjar mina marsvin låta och inte bara låta. Det lät som kvittrande småfåglar!!! Ganska högt också.
Har haft mina marsvin i snart ett år men aldrig hört detta ljud förr. Det var väldigt roligt och häftigt! Men vad betyder det?

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Var det detta ljud?
/ Stephanie-D
Medarbetare på Jack russell terrier iFokus, Tonåringar iFokus och The Sims iFokus
Just precis! :) Funderade på att leta reda på en video på youtube för att förklara ljudet, men du gjorde det före mig. Har du en aning om vad det innebär?

#2 Det kallas "chirping". Mystiskt ljud som ingen verkar veta riktigt vad det betyder, även om det finns en del teorier. Jag har själv aldrig fått höra det på riktigt. Hur reagerade burkompisen/arna? Brukar vara en som "chirpar" och dom andra brukar stå som fastfrusna och lyssna.
Vilka teorier finns det?
Ah glömde svara. Såg inte hur det andra marsvinet reagerade eftersom hon satt i huset som finns i buren.
Hej
Det finns en annan tråd om chirping: "Mjauande?" om Fiona startade. Senasste inlägg 25/5