Marsvin iFokus

Marsvin

Etiketter: beteendehantering
Läst 896 ggr
Anette-Anna
0

Lär dom sig sina namn?

Idag när jag höll på i kylskåpet , då började Texas (ett av mina marsvin) nosa på  gallret sen när jag sa : Texas ….

Då började han att pippa jätte mycket.

Lär dom sig sina namn?

//Anna

FeliciaS
0

Det är nog väldigt varierande, men använder man ett specifikt namn varje gång man pratar med just det marsvinet så tror jag det. Men jag säger typ "lillsnuttan", "gullegrisen", "söttjejen", "älskling" lika mycket som mina marsvins namn.

Man kan lära de komma när man säger deras namn ^^ Har lite planer för min hona som har ungar just nu, att lära henne lite saker när ungarna är äldre.

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

[Lynx76]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Sivan lyfter på huvet och ser ut som hon lyssnar när jag säger hennes namn…jättesöt =)

tantnett
0

Kan nog tänka mig att dom mycket väl kan lära sig sina namn.

Men oftast är det ju så att man pratar med hela gruppen samtidigt, och då använder man gärna andra ord än namnen. Stil med nassarna, gullefjun m.m.

När man har dom uppe en och en nämner man ju oftast namnet. Men lika ofta om jag ransakar mig själv då om jag exempelvis tar upp Röde Orm så säger jag snutteplutten och alla möjliga olika smeknamn som han och dom andra har.

Marsvin 4-ever Tungan ute.

Creation
0

Nja, jag tror att de reagerar mer på tonläge än ord. :) Jag brukar prata på ett särskilt sätt med mina marsvin, så att de förstår när det är dem jag syftar på och kommer fram till gallret eller bara är uppmärksamma.

/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.

Abico
0

Sune lyssnar faktiskt på sitt namn, men då har han haft 7½ år på sig att lära sig det ;) Dom andra reagerar nog mer på tonfallet än ordet man säger.

Hanna