Marsvin iFokus

Marsvin

Etiketterbeteendehantering
Läst 775 ggr
marsvin2008
0

Fågelvkitter - Signe igen

Alldeles nyss började Signe kvittra så där igen (chirping?) Det är andra gången jag hör henne göra det nu, kan hon vara "stressad" för att ännu ett marsvin har flyttat in? Tänker eftersom det är så tätt in på, typ 4 timmar knappt. Lägger in  filmen (jag satt med kameran intill)

Titta/lyssna

"att klaga är som att gunga gungstol... man kommer ingen vart men man har något att göra för en liten stund"

MissGT
0

Kan det inte vara så att marsvinen leker fåglar för att lura rovdjuren att tro de är ett flygande byte? Kom på teorin idag…

liliane
0

Vad påfrestande ljudet är. Det gör riktigt ont i öronen ju!

Aristarcos
0

Hur långe håller de på och chirpar ? ett par minuter-halv timme- timme ?

lomsen
0

COOLT alltså!

Creation
0

Vad intensivt hon chirpar! Min gris som chirpade gjorde det ganska lågt ;p
Jag undrar hur ett rovdjur, ex. en katt, skulle reagera på det där ljudetObestämd

/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.

lomsen
0

min katt reagerade lite men hon är dräktig och har annat att tänka på, hon låg vid datorn när jag lyssnade!

[Liinda]
0

Det är otroligt hur dom kan låta! Sådana ljud alltså en hane som jag har gjorde så förut det lät som ett billarm jag trodde det var det också!

marsvin2008
0

Ja Min hund hade varit och rivit ner plexit på båda bokhylleburarna tidigare…. Nu har vi en grind till rummet! Jag litar Inte på min valp

"att klaga är som att gunga gungstol... man kommer ingen vart men man har något att göra för en liten stund"