Skolarbete, marsvins evolution
Hej!
För VG på våran inlämning ska man beskriva en arts uppkomst och jag tänkte skriva om marsvin. Men vart hittar man bra info på nätet? Jag har kikat på google & wikipedia men det var ett snålt utbud. Tips?
MVH
Jenny
Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!
Kika gärna in på min blogg
Kolla igenom de här sidorna Google sökning
Hehe, lät webbläsaren översätta till svenska, det blev lite tokigt på vissa ställen.
Det kanske finns på National Encyklopedin, och texterna på den sidan är skrivna och granskade av experter så den kan man lita på.
Dock kostar det pengar att ha ett konto, ganska många hundra per år. Så har du inget konto har jag ett skolkonto du kan få låna :)
Värd på Choklad iFokus
Tyvärr finns inte mycket fakta om marsvins historia någonstans. Oturligt nog har jag inte skrivit klart artikeln om det heller :P
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

#1 Tack ska kika om jag hittar något bra!
#2 Vore snällt :) Jag PMar dig!
Jenny
Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Oj, vilket svårt ämne du gett dig in på… Helt krasst skulle jag rekommendera dig att byta till hästar och leta fram "Bonniers stora bok om hästar", där finns en strålande beskrivning av hur de utvecklades från rävlika varelser och framåt.
Wikipedia är en sida att undvika i sina skolarbeten, lärare hatar den för att den är så lätt för vem som helst att ändra på.
Envishet och drömmar

#5 Mja alla andra skriver om hästar så jag tänkte hitta på något annat ;) Plus att jag inte orkar skriva för mycket (A) Sant som du säger om Wikipedia fast våran bi. lärare bryr sig inte…
Jenny