Gissa färg / teckning
white gissar jag på men det är svårt att se om han har röda ögon eller inte :)
Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

Ögonen är röda. Kan väl avslöja att det är en "kuggfråga".
Jag är inte bra alls på färger :P Kanske blir en himalaya (heter de så?) om öronen och nosen kommer bli sotade framöver? Som sagt jag är väldigt dålig på färger men försöker lära mig :D
Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se
Eftersom du håller på med himalayor kan man väl bara anta att det är en sådan sötnos på bilden ;) Kommer bli black himmie kanske?
/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.

#Japp, det är black himalaya. Ska ta en bild imorgon också, så får vi se om det har blivit någon förändring.
Åh, vilken söt liten snöboll ^^
Hanna
Jättesöt:)

Hanna tog mina ord ^^, Du var en jättesöt snöboll :D
Hepp, hann inte med att gissa ;) Jättesöt är han i alla fall!
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

Intressant att se hur fort det går innan teckningen träder fram
Han är jättesöt!

# 13 Tack!
För en gångs skull en kull där öronen inte står rakt upp 
Vad fin har var, och häftig färg! :)
Är det svårt att få fram Black Himalaya?

Så här fin har man blivit vid dryga 4 veckor och pojkarna har fått flytta från sin mamma.
# 15 Det beror på vad du menar med svårt. Anlaget måste finnas hos båda föräldrarna. Det finns nog mer än en uppfödare hos de icke färgavlade raserna som har fått en oönskad himalaya. Dessutom händer det att de reggas som pe white.
Jag använder mig enbart av Black himalaya och black i min avel så jag får aldrig ngt annat i mina kullar. Så på det sättet är det inte svårt att få fram ett himalayatacknat djur. Att sedan få det helt enligt rasstandarden är en annan grej, även om "alla" blir utställningsbara.
Man kan väl säga som så att få fram himalayateckning är inte så svårt. Att få den helt efter standarden är betydligt svårare….
#16 Okej, jag förstår. Väldigt fin färg! :)
#16 Aw, så söt :D