Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettallmänt
Läst 1015 ggr
tantnett
0

Lite OT. Godmorgon.

Godmorgon alla marsvinsvänner.

Hur ser eran dag ut?

Min morgon har i vanlig ordning startats med uppoffrande marsvinsskrik då jag närmade mig köket.

Ni kan ju förstå vilken pli dom små liven har på mig då jag först får uppfylla deras önskan innan jag till mig själv kan sätta på en kopp kaffe.

Eller är det så att jag "slänger" till dom små "kräken" lite mat för att få tyst på "gaphalsarna"? fniss.

Vädret är fortfarande kyligt men solen skiner på denna breddgrad.

Idag är en stor dag! Inte för att det är Sveriges nationaldag, nej vad är väl det mot att min våningsbur blir färdig?

Skall bli underbart att få den på plats och få instalera raringarna i den.

Dom två marsvinsfacken består av 1.5 plans yta vardera. Gissa att det på ovanvåningarna skall bäddas med gosiga liggdynor.

Jag la ju in kallasfalt i burbottnarna och tycker faktiskt att det verkar ok. Men visst man får ju se med tiden hur det fungerar gällande städning med mera. Men skulle det visa sig vara jobbigt med rengöringen så är det bara att lägga in våtrumsmattor.

Nåväl annars lär det för mig bli mestadels städning i dag då jag senaste tiden jobbat mycket, samt övrig tid jobbat på burbygget.

Turligt nog har min syster lånat min häst så hästen har inte behövt känna sig åtsidosatt denna period då burbygget pågått.

Nu skall här strax släppas ut en spring i benen pigg bebbetrio. Snacka om att dom små liven växer, skall nästa helg fota dom och bilder kommer jag lovar.

Hur ser eran dag ut? Skall ni ut och demonstrera?

En bra dag önskas er alla.

Marsvin 4-ever Tungan ute.

runas
0

God morgon och trevlig nationaldag!

Här är det mulet och kallt, ser ut att bli regn längre fram, trist men, men. Har stalltjänst i helgen så jag ska dra med mig hästrädda mamma ut i hagen och jobba lite på hennes rädsla. Blir lite tuffare än vanligt då 3/4 av mina flickor är hos hingsten och bara lilla Ditte är kvar hemma bland, enligt mamma, bamsingarna. Mina små tycker hon är lagom stl men de stora är bara för läskigaFlört.

Hoppas ni alla får en trevlig nationaldag med mkt god mat och trevligt sällskap!

// Ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra, mod att förändra det jag kan och förstånd att inse skillnaden.//

tantnett
0

#1 Fniss. Känner igen det där med att små hästar enligt "hästrädda" är pålitliga, fast det ju är tvärtom.

Snacka om att dom små är ena luriga rackare. Flört

Berlau
0

Morning!
Vad skoj att buren äntligen har blivit klar, eller ska bli klar. Längtar efter bilder på marsvinen och den nya buren :)
Idag har jag redan städat, iallafall mitt rum och runt buren i vardagsrummet, eftersom pappa hotar med att flytta in dom på mitt rum om jag inte städar, men då kan inte jag sova så det går inte för sig.
Senare ska jag gå ut med min morbrors vove, en rottweiler på elva månader, efter det ska jag till stallet och hålla i en rykttävling för dom små barnen. Jag är nämnligen med i US som håller i dom aktiviteterna. Imorgon är det Långebergadagen, då hålls det femkamp, tipspromenad, ponnyridning, lottning, cefét är öppet och lite mer smått noch gott. Kan väl hälsa alla välkommna dit, från kl. 11 imorgon :) Ligger i Mölndal strax ovanför köpcentret 421.

emelie92
0

Godmorgon! Jag har precis kommit hem från en kompis, vi var på en konsert igår och kom hem 3 på natten, och jag har bara sovit 5 timmar inatt *gäsp*

Egentligen borde jag gå till "mitt" stall och fira Hästens dag med mina kompisar men jag är alldeles för trött :P Så jag har planerat att sova de närmsta timmarna & åka till IKEA ;) Tycker själv inte att Sveriges nationaldag är något speciellt.. jag brukade fira det förut men i år? Njää..

Abico
0

Hm, ja. Glad nationaldag! Jag protesterar mot den uteblivna röda dagen och tänker inte fira något idag ;)

Istället ska jag, Tilda och Sophie ut och resa - enda till Mölnlycke (missar vi vår station så hamnar vi dock i Kalmar, men det är säkert trevligt där också ;)) för att hälsa på Felicia och marsvinen. Vi har fått sovplats där så vi slipper gå upp supertidigt för att åka till Rävlanda utställningen imorgon.
Så fram till dess att mitt tåg går vid 15.27 ska jag plocka iordning en hel del grejer som ska med. Skulle egentligen behöva städa någon av burarna idag men vi får se om det hinns med.

Lycka till med hästar och Ikea och allt vad ni ska hitta på ;)

Hanna 

tantnett
0

#5 Lycka till på utställningen.

Skulle ni kliva på helt fel tåg och hamna här nere så har du ju mitt tel. nr.

emelie92
0

#5 - Senast jag åkte tåg till Mölnlycke kom jag till Hindås istället.. helt sjukt. Önskar dig bättre lycka :)

Abico
0

#6 - Haha, ja :P Hamnar jag i skåne så ringer jag, vore kul att titta på nya buren ^^

#7 - Usch, du får inte skrämma mig nu. Jag är urkass på att åka tåg och sånt där ;) Antingen missar jag det rätta eller kliver på fel *s* Men jag ska ta ett tåg mot Kalmar och gå av på andra stationen efter Göteborg C… tror jag.

Hanna 

Moa-16
0

Nä, Jag ska ut och titta på kungaparet sen ska jag göra en massa skoj med vovvarna och ta ut marsvinen för här är det då varmt iaf. Ska så klart titta på studenterna också dom är så tokiga….;). Ska jag nog gå och titta på kaninhoppningen.

Berlau
0

#9 Var bor du? Det låter så härligt med solsken ;) Här är det molnigt och 15,5 grader..

Filosofia
0

Hoppas att ni alla får en trevlig nationaldag vad ni än hittar på! :)

Själv ska jag umgås med min familj, då min kära mor har födelsedag idag. Vi hade eventuellt tänkt göra en utflykt och gå ut och äta, om vädret håller sig vackert.

Moa-16
0

Bor i Eskilstuna men när kunga paret åkte förbi så hagla det skit mycket…….

Berlau
0

Åker dom igenom hela sverige? Någon som vet :)

Moa-16
0

Nej det gör dom inte….;). Dom ska till skansen när dom varit i Eskilstuna….

Creation
0

God eftermiddag säger jag nu Tungan ute

Jag har plockat gräs till marsvinen och segat framför tv:n hela dagen hittills. Tänker inte fira så mycket, bara äta lite god mat med familjen.

Resten av dagen ska ägnas åt att slöa, slappa och dega. ;) Jag njuter över att betygen har satts och vi inte behöver göra ett dugg i grundskolan mer. DET firar jag!

/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.