Marsvinsungar födda
I natt kom en kull till, det blev tre stycken, tror att alla är hanar, bilder kommer

Det är mycket ungar hos oss just nu, marsvinsungar, kaninungar och så fick vår tax tre valpar i morse.

Blandras, långhårig dvärgtax och pekignese/tibetansk spaniel. Jo, så klart kommer dom att bli till salu så småningom.
Så kul, grattis! Vill gärna se bilder :) Vilken ras?
/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.
Oj oj, fullt upp alltså ;) Bilder väntar vi på ^^
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus
Åh vad mysigt med små grisar =) Lycka till och grattis till de små =)
Helena

EN kull till med tre lockiga bäbisar kom i dag också, dom har antingen lunkapäls eller teddy.
ååå värsta bebisbomben,
va mysigt. (*bilder nu*) ;)
Marsvinsmaffian - marsvinsinspiration på internet
#9 Bilder nu genast för böveln… Eller så inte kanske *fnissar*
"att klaga är som att gunga gungstol... man kommer ingen vart men man har något att göra för en liten stund"
Grattis till alla de små, min svärmor fick också valpar idag, strävhåriga taxvalpar, vet inte hur många ännu men söta brukar de vara 
Nu tycker jag att det är hög tid att vi får se bilder på underverken ;) *väntar med spänning*
Jag har oxo babyboom, om honkatten föder 3 stycken har vi 50 djur precis just nu!
Grattis såklart!

#14 Hoppsan, det var en del, måste räkna efter vad vi har,
Hundar, 2 vuxna och 3 valpar =5
Marsvin, 12 vuxna och 12 ungar =24
Kaniner 11 vuxna och 27 ungar =38
Oj då, det blev visst 67 djur, trodde inte att det var så många.
Jo, det kommer bilder, har inte fotat dom senaste ännu och det tjorvar lite med vår dator så jag måste föra över dom från en annan dator.

Jo, självklart ska alla ungar säljas

Marsvin 2008: Kom förbi så får du se dom i verkligheten, vickar på Kristallen hela veckan, varierande tider men alltid är det nån hemma.
Bilder kommer i morgon, jag lovar, ska fota dom efter jobbet.
#19 Ja kanske jag kommer och kikar på bebbarna. Du vet väl vem min dotter är? (inga namn här tack) Jag har iaf sagt att du har marsvin så om hon börjar prata om det så vet du. =)
"att klaga är som att gunga gungstol... man kommer ingen vart men man har något att göra för en liten stund"
#18 Inte med avsikt för att vara glädjedödare eller något, men varför ta så många kullar om man har för avsikt att sälja vartenda en av ungarna? =/
/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.

#21 Förstår inte riktigt vad du menar, är det inte det som är syfter med uppfödning, att ungarna ska säljas? Brukar ofta ha kölista på marsvinsungar i flera månader för att jag inte haft några ungar. Det tar ju lite tid att få fram en kull. Föder man upp djur så är det väl just för att sälja dom eller…??

#23 Men det är ju det jag skriver, att jag säljer ungarna. Du har ju redan frågat och jag har svarat att ungarna ska säljas.
Kaninungarna är i olika åldrar, från 6 dagar gamla till ca 5 veckor.
Marsvinsungarna är från nyfödda till 12 dagar gamla.
Gå in på min hemsida, om du vell veta mer, länk fins under min presentation.
#21 Håller helt med dig.
#22 Det är väl för att få fram trevliga och bra djur till en själv? Jag tänker inte på marsvinen - 12 st är ju inte jättejättemycket, men 27 st låter lite extremt i mina öron ;)
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

#26 Förstår inte riktigt vad du menar. Föder man upp för att ta fram trevliga och bra djur till sig själv?? Jo visst kan man behålla nån själv också ibland och en del av mina avelsdjur har jag fött upp själv. Men hela iden med avel är väl inte att föda upp till sig själv utan att föda upp till andra. Här i Luleå där jag bor finns det nästan inga uppfödare, brukar ha ca 10 kaninkullar varje sommar, för det är väldigt stor efterfrågan på kaniner. Marsvin föder jag upp i stort sett året runt.
#25 Jo men du hade ju frågat i #17 om jag skulle sälja dom och jag svarade i #18 att det ska jag göra. Blev väl nåt missförstånd.
#28 Grundtanken för oss som föder upp seriöst är hela tiden att få ungar som duger att spara och bli nästa generations avelsdjur. Avkommor som är bättre än sina föräldrar och ett steg närmre målet som man satt upp. Oavsett om det målet handlar om utseende, temperament, hälsa, livslängd eller vad det nu kan vara. Oftast är det väl en kombination av detta. Det är det som är avel.
Att föda upp med syfte att sälja ungar är inte avel utan "djurproduktion".

#30 Jo, men alla som föder upp säljer väl dom flesta av ungarna ändå, det blir väl ett fåtal som stannar, visst sparar jag också ungar, men då jag bara föder upp sällskapsdjur, utan stamtavlor, så är ju mitt mål och syfte att få fram trevliga, snälla, söta, sociala och friska djur i fina färger. Tycker att det här med att djur ska ha en rasstandard och se ut på ett visst sätt och ha fina stamtavlor och ställas ut, det är ingenting för mig. Att köpa från mig i stället för från djuraffär, tycker dom flesta också är trevligare och dessutom billigare, då får man oftast träffa och föräldrarna och dessutom få mycket mer information om allt som hör till, nåt som personalen på djuraffärer oftast saknar. Dom kan ju ibland knappt ens könsbestämma djuren dom säljer, säljer djur som är dräktiga osv. Så det är mitt syfte, jag tycker det är lika seriöst som annan uppfödning, jag har haft djur i nästan hela mitt liv och många kullar av både hundar, kaniner, marsvin har sett dagens ljus här.
Nä nu fattar jag ingenting om det här med avel längre.. gör en ny tråd för att få svar på detta. =)
#32 Håller med dig.
.