Marsvin iFokus

Marsvin

Etiketteravelungar
Läst 442 ggr
[natalie742]
0

Hona eller Hane?

Hur tidigt vet man vilket kön ungarna har, och hur?

[MatildaW]
0

Det brukar man se efter en evcka ungefär. Om man trycker löst på deras magar så ser man, kommer de upp något då äre en hane, gör det inte de, då är det en hona :)

(Du lär hålla dom som när man klipper klorna själv).

[natalie742]
0

Fattar inte riktigt, måste man trycka för att kunna se. Dom ser juh faktiskt lite olika ut där nere, men ska det se ut som nån snopp på hanarna.

[MatildaW]
0

#2. Precis så, på hanarna kommer de upp en snopp å på honorna ingenting, man vänder dom (de går att vända dom på rygg åxå om man inte förstå hur jag menar) så trycker man löst lite längre ner på magen :)

Diana61
0

Hanen har en svullen "knapp" med ett streck under, medans honan är i stort sätt stät. Följ denna länk

Med Vänlig Hälsning
/Diana Lovatt
Järbo, Sandviken zon 4

[natalie742]
0

Varifrån skulle den komma upp *S* Syns det fast man inte trycker tycker du?

Kan hanarna se olika ut?

Anar nog vilka som e hanar men jag e inte 100% säker.

2 är iallafall av samma kön.

Det e lixom en liten plupp på 2 av marsvinsungarna, vet inte riktigt hur jag ska förklara. men man behöver inte trycka för att se det.

[natalie742]
0

Ska gå å kolla igen.

Diana61
0

En liten plupp låter som killar .

Med Vänlig Hälsning
/Diana Lovatt
Järbo, Sandviken zon 4

Diana61
0

Här är bilder när de är tre dagar gamla.

Med Vänlig Hälsning
/Diana Lovatt
Järbo, Sandviken zon 4

[natalie742]
0

Jaha då e jag nog säker på att jag har två hanar å en hona Skrattande

Tack så hemskt mycket för svaren. 

#8  På den första länken ser man jättetydligt den där pluppen *S*

TACK igen ;-)

Annna
0

Man kan se om det är hona eller hane direkt när de blivit födda=)

Hanarna har som ett i och honorna har som ett Y!

FeliciaS
0

Jag såg redan efter 3 dagar (första gången jag tog upp de) att det var två hanar.

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

bejtedejte
0

Jag har alltid kollat könet direkt när de är nyfödda och torra, för att jag ska kunna namnge ungarna så fort som möjligt. Så kan man roa sig med att skriva stamtavlor direkt. ;)

ett tips när man ska könsbestäma ungar är att man "särar" på könet med två fingrar, då ser man tydligt att hanarna har en plupp överst, sedan ett mellanrum och som ett "O" under. Honornas kön blir som ett tydligt Y som hänger ihop hela vägen.

FeliciaS
0

Jag ångrar att jag inte kollade om den dödfödda bebisen som Sera och Calle fick var en hona eller hane.

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus