Marsvin iFokus

Marsvin

Etiketterboendeinredning
Läst 844 ggr
Ruffsen
0

Tips till bygge av utebur

Heej!

Det är så att jag skulle vilja göra en utebur/stor inhägnad till mina marsvin. Har ni några ide`er? Jag har hört att man kan ha hönsnät och kompostgaller. Kan man använda säg av något annat?:)

Har sökt efter liknande inlägg men det funkade inte:S

Är Tacksam För Svar

Moa-16
0

^Höns nät är bra. Men bor du i trädgård eller bostadsområde i stan?för då ska man ju helst ha nät över buren också..

FeliciaS
0

Kycklingnät är bättre, stabilare och bättre maskor enligt mig :)

Själv tycker jag det är bra med en ram av tjocka "trälister" med kycklingnätet fastsatt som galler. De är formade som ett L med vinkeljärn i hörnet så att den kan vikas ihop. Sedan har man bara ett annat L åt andra hållet, också med vinkeljärn i hörnet. Till sist ett tak gjort på samma sätt…

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

Moa-16
0

Vad är det för skillnat på höns och kycklingnät.

FeliciaS
0

#3 Hönsnät har ju liksom "ovala" rundare hål, men kycklingnät har fyrkantiga. Det hönsnät jag stött på har varit böjbart, kycklingnät är betydligt styvare också.

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

Ruffsen
1

Okej:) Tack:) Jag ska bygga inhägnaden ute på landet:)

liliane
0

Är kycklingnät samma som svetsnät?

PeterLi
0

skillnaden på svetsat och icke svetsat ser man där maskorna går ihop , ser det ut som trådarna är tvinnade runt varandra är det inet svetsat och mycke bökigare och hålla på med och rangligare

svetsat när ja då korsar trådarna varandra utan tvinningen och det är stabilare och mer lätt jobbat

skillnaden är priset och att svetsat håller bättre , sen är det lite skillnad på kvalite med om dom är sinkat eller ej (rost skydd)

marsvin2008
0

#7 Kan sinkat nät vara giftigt för marsvin?

"att klaga är som att gunga gungstol... man kommer ingen vart men man har något att göra för en liten stund"

PeterLi
0

ska inte vara nån fara , är så pass lite mängder isf , alla som bygger eget har sinkat nät =)

är nog värre om det rostar och dom får i sig det , vem vill ha ett rostigt marsvin =)

marsvin2008
0

#9 Nä huvva med rostiga marsvin de gnissalar nog lite väl mkt då. =)

Jag är lite nyfiken på vad du mer tänkt bygga åsådära. Kan du inte skriva lite om det nånstans?

"att klaga är som att gunga gungstol... man kommer ingen vart men man har något att göra för en liten stund"

PeterLi
0

marsvin2

finns många ideer här =) har drivit omplaceringshem för djur så man prova fram lite prototyper på mina djur =)

men en vacker dag ska jag sätta mig ner och skriva lite detaljerat vad det går ut på =)

marsvin2008
0

#11 jag frågar för att jag själv bygger och tillverkar olika saker :) Intressant ämne för mig.

PeterLi
0

det man bör tänka på kanske om man ska ha en utebur till marsvin och dom är ute dygnet runt är ju även dom djur som kan gräva sig in , järvzoo löste det på ett bra och enkelt sätt med järnpinnar i backen , iaf hos vargen

PeterLi
0

går ju även att bygga av staket , om man inte vill ha nät =)