Marsvin iFokus

Marsvin

Etiketter: sjukdomarohyraskador
Läst 1029 ggr
Aristarcos
0

Panik-Stronghold applicering

Jag trodde det inte kom något när jag gav Sita det, så hon har fått för mycket … helt omöjligt att dosera 1/4… det vart nog typ 3/4… ska jag bada henne om ett tag för att ta bort lite av effekten ? Det står ju att de inte ska badas inom 2 timmar, men om jag badar henne efter 30 minuter har kanske tillräckligt gått in ändå, eller hur ska jag göra… lite panik här…

Aristarcos
0

Då svarar jag mig själv i och med att det kan hjälpa någon annan om fler gör om samma misstag som mig… man tar och badar dem omgående.. (ringde djurssjukhuset här ) och de sa bada i diskmedel och sen torka & föna tills hon är torr..

Stephanie
0

Läser man på FASS.se så verkar det inte vara farligt att överdosera Stronghold…

http://www.fass.se/LIF/produktfakta/artikel_produkt.jsp?NplID=19991125000014&DocTypeID=4

PokalStjärnor Mvh Stephanie StjärnorPokal

tjorve
0

jag droppade säkert för mycket när jag använde det och mina fick inga men av det, supersvårt att dosera ju!

Aristarcos
0

#2&3

Tack för svaren, men efter inrådan av veterinär så badade jag Sita.

#3 det är ju stört omöjligt att se vad man gör.. det hade ju varit lättare om förpackningen var genomskinlig.. men det var den ju inteRynkar på näsan jaja nästa gång ska jag ta pytte lite..för det är inte mycket i tuben..